OBLEČENÍ go-offroad - VÁNOČNÍ AKCE |

Silvestrovská OFFlava + EXPEDICE po Vysočině 2017/2018 (29.12.-1.1.) |

Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Plánujete nějakou expedici, nebo si chcete jen tak jít pojezdit ? Dejte vědět ostatním !
Pravidla fóra
Bez reklam
Avatar uživatele

Autor tématu
Splestule
Závislý diskutér
Příspěvky: 167
Registrován: Čt 28.01.2016, 5:44
Témata: 6
Auto: Toyota Landcruiser Prado 120 D4D, predtim Mitsubishi Montero Sport (Challenger)
Stav: Offline

Re: Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Příspěvekod Splestule » Stř 13.09.2017, 13:19

Mas to hezky vymakany. To to je vlastne poprvy co jsme narazil na 4x4 Hyundai, tady to nejezdi vubec. Kdysy davno jsem uvazoval o L400, ale nakonec jsem od toho upustil, Jak jsi s tim Starexem spokojeny?

Avatar uživatele

oltcitak
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 726
Registrován: Ne 31.01.2010, 18:32
Témata: 0
Auto: Hyundai Starex 4WD,103kW
Místo/Bydliště: Nottingham,UK/Prievidza,SK
Stav: Offline

Re: Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Příspěvekod oltcitak » Stř 13.09.2017, 14:29

Ale jo, spokojný, mienim si ho ponechať doživotne, tak pomaly robím zásoby y dielov, naposledy som mu nahadzovať celú novšiu zadnu napravu aj s automatickou uzavierkou Eaton Locker, na predok už mám pripravenú austrálsku Lokku, momentálne teraz ho pripravujem na STK, trošku varím plechy(rozširujem podbehy na väčšie kolesa, nerezové prahy) markíza a nezávislé kúrenie už čaká tiež na montáž, bavkam sa pomaly. Výhodou Rexa oproti L400 vidím vo väčšom vnútornom priestore oproti krátkej Delice, dostupné diely(priamo z Koreje ) "neuvaritelny motor" veľmi dobre je chladený, úsporný a dostatočne výkonný. Ma samozrejme aj svoje muchy(ako každé auto) ale myslím, že ho mám už prečítaného dostatocne...... :kolo:
Hyundai Starex 4WD,103kW
http://www.youtube.com/user/oltcitak/videos
http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
***"Nikdo nieje tak beznadejně zotročený, ako tí, ktorí mylne veria, že sú slobodní.:" Johan Wolfgang von Goethe***

Avatar uživatele

Autor tématu
Splestule
Závislý diskutér
Příspěvky: 167
Registrován: Čt 28.01.2016, 5:44
Témata: 6
Auto: Toyota Landcruiser Prado 120 D4D, predtim Mitsubishi Montero Sport (Challenger)
Stav: Offline

Re: Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Příspěvekod Splestule » Stř 13.09.2017, 22:40

Tak fajn, at ti to slape!!

oltcitak napsal:Ale jo, spokojný, mienim si ho ponechať doživotne, tak pomaly robím zásoby y dielov, naposledy som mu nahadzovať celú novšiu zadnu napravu aj s automatickou uzavierkou Eaton Locker, na predok už mám pripravenú austrálsku Lokku, momentálne teraz ho pripravujem na STK, trošku varím plechy(rozširujem podbehy na väčšie kolesa, nerezové prahy) markíza a nezávislé kúrenie už čaká tiež na montáž, bavkam sa pomaly. Výhodou Rexa oproti L400 vidím vo väčšom vnútornom priestore oproti krátkej Delice, dostupné diely(priamo z Koreje ) "neuvaritelny motor" veľmi dobre je chladený, úsporný a dostatočne výkonný. Ma samozrejme aj svoje muchy(ako každé auto) ale myslím, že ho mám už prečítaného dostatocne...... :kolo:

Avatar uživatele

Autor tématu
Splestule
Závislý diskutér
Příspěvky: 167
Registrován: Čt 28.01.2016, 5:44
Témata: 6
Auto: Toyota Landcruiser Prado 120 D4D, predtim Mitsubishi Montero Sport (Challenger)
Stav: Offline

Re: Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Příspěvekod Splestule » So 16.09.2017, 14:16

Tady je jeste jedno video ktery jsem konecne dal dohromady, kdyz jsem tu kotvu zkousel na vybrahly hline. Dost dlouho to trvalo nez se to poradne zakouslo, na ale nakonec se to zakouslo.

https://www.youtube.com/watch?v=iQMoe0IcJkE&list=PLlfQ2Q4oTLRrlLMxd8KTQ3_MIcCcLU3jO

Avatar uživatele

Autor tématu
Splestule
Závislý diskutér
Příspěvky: 167
Registrován: Čt 28.01.2016, 5:44
Témata: 6
Auto: Toyota Landcruiser Prado 120 D4D, predtim Mitsubishi Montero Sport (Challenger)
Stav: Offline

Re: Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Příspěvekod Splestule » So 16.09.2017, 14:19

Taky jsem se nakonec rozhodl, ze dve uplny rezervy sebou nakonec tahat nebudu, jedna bude na dverich a druha, ale jen guma pujde nahoru na JB stan na strechu. Ve vnitr to zabiralo to moc mista, a cela rezerva by na stan bohuzel je moc tezka, takze to bude bez rafku.

Avatar uživatele

oltcitak
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 726
Registrován: Ne 31.01.2010, 18:32
Témata: 0
Auto: Hyundai Starex 4WD,103kW
Místo/Bydliště: Nottingham,UK/Prievidza,SK
Stav: Offline

Re: Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Příspěvekod oltcitak » So 16.09.2017, 15:11

Diky za videjko , pár dotazov k nemu, je možné nastaviť sklon medzi taznou tyčou a lopatkou? Pretože ja vidím problem v tom, že na tvrdom povrchu sa tá tazna tyč nezaryje do pôdy a potom tu lopatku vytrhava zo zeme, myslím, že by mala byť posuvna(vzdialenosť medzi lopatkou a taznym okom by sa mala dat nastavovať, na tvrdšiu pôdu by mala byť kratšia, na piesok(bahno) dlhsia a takisto ten sklon by sa mal dat nastavovať. V tvojom prípade, keď ju vytrhlo, mal si kovu posunut tak o meter dopredu(v tej vražde) , aby to oko sa dostalo pod úroveň terénu. Ohľadom pneu , dobre rozhodnutie, len si nacvičiť to prezuvanie(treba dobre monterpaky a klin na odrazenie päťky gumy z disku)
PS nemohol by si spravit nejaké fotky tej kotvy aj s rozmermi jednotlivých casti(rad by som spravil nejakú modernizovanu verziu časom) diky za ochotu... :vino:
Hyundai Starex 4WD,103kW
http://www.youtube.com/user/oltcitak/videos
http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
***"Nikdo nieje tak beznadejně zotročený, ako tí, ktorí mylne veria, že sú slobodní.:" Johan Wolfgang von Goethe***

Avatar uživatele

Autor tématu
Splestule
Závislý diskutér
Příspěvky: 167
Registrován: Čt 28.01.2016, 5:44
Témata: 6
Auto: Toyota Landcruiser Prado 120 D4D, predtim Mitsubishi Montero Sport (Challenger)
Stav: Offline

Re: Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Příspěvekod Splestule » So 16.09.2017, 15:25

oltcitak napsal:Diky za videjko , pár dotazov k nemu, je možné nastaviť sklon medzi taznou tyčou a lopatkou? Pretože ja vidím problem v tom, že na tvrdom povrchu sa tá tazna tyč nezaryje do pôdy a potom tu lopatku vytrhava zo zeme, myslím, že by mala byť posuvna(vzdialenosť medzi lopatkou a taznym okom by sa mala dat nastavovať, na tvrdšiu pôdu by mala byť kratšia, na piesok(bahno) dlhsia a takisto ten sklon by sa mal dat nastavovať. V tvojom prípade, keď ju vytrhlo, mal si kovu posunut tak o meter dopredu(v tej vražde) , aby to oko sa dostalo pod úroveň terénu. Ohľadom pneu , dobre rozhodnutie, len si nacvičiť to prezuvanie(treba dobre monterpaky a klin na odrazenie päťky gumy z disku)
PS nemohol by si spravit nejaké fotky tej kotvy aj s rozmermi jednotlivých casti(rad by som spravil nejakú modernizovanu verziu časom) diky za ochotu... :vino:


No prave, nastavit se to bohuzel neda.
Casem nejake fotku udelam, mam to ted zabalene pod strechou v garazi mezi kuframa, tak az to vytahnu tak to ofotim.
Na tom uz pracuji, jde to udelat hi-liftem, ale uz si delam takovy mensi, kde pouziji normalni hever od tojoty a zadni tahac, docela dobry napad co mel jeden chlapek

Obrázek

Avatar uživatele

oltcitak
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 726
Registrován: Ne 31.01.2010, 18:32
Témata: 0
Auto: Hyundai Starex 4WD,103kW
Místo/Bydliště: Nottingham,UK/Prievidza,SK
Stav: Offline

Re: Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Příspěvekod oltcitak » So 16.09.2017, 15:39

Jo to poznám, ale pneuservisaci na kamiónové gumy to zhodila len s odrážačkou a kladivom priamo na ceste (mam príležitosť ich často sledovať pri praci, keď mi treba spraviť defekt na kolese)
Hyundai Starex 4WD,103kW
http://www.youtube.com/user/oltcitak/videos
http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
***"Nikdo nieje tak beznadejně zotročený, ako tí, ktorí mylne veria, že sú slobodní.:" Johan Wolfgang von Goethe***

Avatar uživatele

Autor tématu
Splestule
Závislý diskutér
Příspěvky: 167
Registrován: Čt 28.01.2016, 5:44
Témata: 6
Auto: Toyota Landcruiser Prado 120 D4D, predtim Mitsubishi Montero Sport (Challenger)
Stav: Offline

Re: Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Příspěvekod Splestule » So 16.09.2017, 15:59

A pak je tu tohleto
To se taky nejak muze pridelat vzadu k autu, misto to strakat na bull bar


https://www.youtube.com/watch?v=Sn2KQgQvyH4

Avatar uživatele

Autor tématu
Splestule
Závislý diskutér
Příspěvky: 167
Registrován: Čt 28.01.2016, 5:44
Témata: 6
Auto: Toyota Landcruiser Prado 120 D4D, predtim Mitsubishi Montero Sport (Challenger)
Stav: Offline

Re: Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Příspěvekod Splestule » Ne 08.10.2017, 23:57

oltcitak napsal:PS nemohol by si spravit nejaké fotky tej kotvy aj s rozmermi jednotlivých casti(rad by som spravil nejakú modernizovanu verziu časom) diky za ochotu... :vino:


Tak tady to mas, doufam ze to bude stacit, protoze uz jsem to zase zabalil a ulozil pod strechu a vybalovat to budu asi az na vanoce az pojedem taborit na Port Lincoln/Coffin bay.


Obrázek
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Avatar uživatele

oltcitak
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 726
Registrován: Ne 31.01.2010, 18:32
Témata: 0
Auto: Hyundai Starex 4WD,103kW
Místo/Bydliště: Nottingham,UK/Prievidza,SK
Stav: Offline

Re: Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Příspěvekod oltcitak » Po 09.10.2017, 0:34

super, diky moc za ochotu :vino:
Hyundai Starex 4WD,103kW
http://www.youtube.com/user/oltcitak/videos
http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
***"Nikdo nieje tak beznadejně zotročený, ako tí, ktorí mylne veria, že sú slobodní.:" Johan Wolfgang von Goethe***

Avatar uživatele

Autor tématu
Splestule
Závislý diskutér
Příspěvky: 167
Registrován: Čt 28.01.2016, 5:44
Témata: 6
Auto: Toyota Landcruiser Prado 120 D4D, predtim Mitsubishi Montero Sport (Challenger)
Stav: Offline

Re: Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Příspěvekod Splestule » Po 09.10.2017, 0:38

oltcitak napsal:super, diky moc za ochotu :vino:

Neni zac, ale jak rikam, pokud budes potrebovat vice detailu bude to muset pockat az do vanoc, a nebo mozna do listopadu, to budu mozna brat sebou na klubovy vikend do jedinych piskovych dun pristupnych k jezdeni s 4x4 ve Viktorii.

Avatar uživatele

oltcitak
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 726
Registrován: Ne 31.01.2010, 18:32
Témata: 0
Auto: Hyundai Starex 4WD,103kW
Místo/Bydliště: Nottingham,UK/Prievidza,SK
Stav: Offline

Re: Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Příspěvekod oltcitak » Po 09.10.2017, 0:59

nene, z tych fotiek je vsetko jasne, to staci bohate a ja sa tomu budem venovat az buduci rok, teraz riesim ine veci(vyvaranie karosérie, vacsie kolesa, pneu.....) fotky som si ulozil, su dostatočne podrobné.. :wink:
Hyundai Starex 4WD,103kW
http://www.youtube.com/user/oltcitak/videos
http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
***"Nikdo nieje tak beznadejně zotročený, ako tí, ktorí mylne veria, že sú slobodní.:" Johan Wolfgang von Goethe***


local
nováček
Příspěvky: 11
Registrován: Po 09.12.2013, 14:56
Témata: 1
Auto: Patrol Y61 09/03
Stav: Offline

Re: Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Příspěvekod local » Stř 11.10.2017, 17:35

Ahoj, drzim Ti palce a budem sledovat Tvoj vylet, nech vsetko klapne ako ma...

Ale k zemnej kotve - pozeral som si stranku vyrobcu, a tie ceny? Preboha ziveho, k tomu ta konstrukcia s milion malymi kuskami slabucko prizvaranymi a tymi malickymi skrutkami, tomu by som zivot zverit nechcel...

Skusal som uz viacero variant, tuto konkretne by som nechcel ani zadarmo, ak by som Ti mohol dat male odporucanie, aj ked vratit sa uz da tazko, ale ak si bude niekto chciet konstruovat zemnu kotvu - vsetko uz bolo vymyslene, treba sa pozriet u lodiarov, ktori maju taketo veci milionkrat odskusane, jediny rozdiel je, ze oni si kotvu nemozu pozicne upravit pripadne jej pomoct, aby si zahryzla do terenu.
Ja osobne by som Ti odporucal (pripadne inym) Danforth kotvu. Maju extremne jednoduchu ale zlozitelnu konstrukciu, jednotlive diely sa daju pouzit aj ako nieco ine (ak sa da uchytova tyc vytiahnut a tym aj rozlozit) a prakticky sa nema na nich co pokazit. Jednou z nepraktickosti je, ze im treba pomoct na zaciatku aby sa zahryzli a nefunguju dobre v tvrdom terene (kedze smer tahu nie je asymetricky ako u kotiev pluhoveho tvaru, takze ak je smer tahu lana smerom dohora (lano nie je zahryznute v piesku), tak maju tendenciu sa vytiahnut. Tomu sa da ale lahko pomoct podkopanim lana.

Samozrejme, aj cena je uplne inde ako u toho americkeho vyrobcu. Tu clovek plati len za material, ked si ho vyreze a pozvara doma sam, nie to to nic, co by aj podpriemerny zvarac s CO2 alebo aj oblukovkou ked ma veci narezane, nespravil za poobedie.
PullPal si spravil meno tym ze svoje vyrobky daval testovat, takze ho ludia poznaju, urcite si aj sam videl offroad videa. Skus si ale pozriet testy namornych kotiev. Su troska ine, ale princip testovania je velmi podobny. Na Pullpale je cela sila tahu prenasana preponou a potom na ohyb kratsej odvesny, na ktorej je dole zaveseny pluh. Skus si odpovedat na otazku, ako si opravis kotvu, ked sa ti pretrhne prepona (bud odstrihnes skrutku alebo odtrhnes jeden z uchytov napriklad) Da sa nahradit lanom, gurtnou alebo trebars retazou? Zial, nie, diery pre skrutky su prilis male.

Ja osobne som si testoval viacero domacky urobenych kotiev v snehu (tvrdy stary sneh je podobny piesku) pred par rokmi, najlepsie vysli kotvy zo starych pluhov, ale to je dost tazke a neskladne. Osobne mam vyskusanu konstrukciu Danforth, tam sa nema co pokazit, ked ohnes pluh, tak sa da vybuchat naspat, da sa aj vystuzit pre extra odolnost (jednoducho clovek navari trojuholnik do stredu pluhu.

Chystam sa teraz do Maroka, takze preto som sa dostal k tvojmu vlaknu, zvazujem ci si beriem 20kg kotvu alebo nie, neplanujem moc piesok a duny, ale uvidi sa.

A par dobre mienenych tipov, ked ides na takyto extrem:
- zaklad je naucit sa dobre ovladat svoje vybavenie a vediet si ho aj v ramci moznosti opravit. Vid napr vyzuvanie pneu. Namiesto pacidiel sa ti hodia kludne aj diely z Pullpalu, ked si ich odsrobujes.
- Osobne som casto pouzival v tvrdom terene hilift jack ako kotvu - clovek zhodi oba konce a kolajnicu zatlcie do zeme. V smere tahu pod urovnou terenu zalozi pred kolajnicu nieco pevne - vacsi kamen, hruby kus konara - cokolvek, co sa moze potencialne ohnut a zabrani kolajnici aby cestovala smerom tahu.
- test kotvy ako si ho ukazoval v tahu do kopca je onicom - to akurat ulahcuje situaciu. Ked si do kopca, tak najcastejsie mozes scuvat a skusit to znova. Najvacsi problem je ked clovek zapadne na rovine - vtedy dobre navrhnuta kotva so samozatahovanim sa do terenu ukaze svoju silu oproti smiesnostiam typu zakopana decka alebo nahradna guma.
- Skus si spravit test takto a hlavne sam. Ked budes trenovat sam, zistis ze napriklad nemozes prvy pull po zahryznutie spravit s pomocou pohonu auta, lebo nebudes moct sediet za volantom ale stat na kotve.

Drzim Ti palce, ja osobne by som na takyto vylet nemal odvahu, ale dufam ze si ho patricne uzijes. Este raz prajem vsetko dobre.

Avatar uživatele

Autor tématu
Splestule
Závislý diskutér
Příspěvky: 167
Registrován: Čt 28.01.2016, 5:44
Témata: 6
Auto: Toyota Landcruiser Prado 120 D4D, predtim Mitsubishi Montero Sport (Challenger)
Stav: Offline

Re: Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Příspěvekod Splestule » Čt 12.10.2017, 3:59

Diky za input, rady a poznatky, vse se velmi hodi, zvlaste od lidi co maji prakticke skusenosti, a ne jenom spekuliji o vecech pred pocitacem.
Predtim nez jsem pullpal koupil tak jsem par let (jo trvalo to par let, protoze jsem na to nikdy nemel prachy, az nakonec jsem to nejak zkombinoval) brouzdal internetem a koukal na ruzny kotvy a cetl ruzny fora. Koukal jsem i na ty kotvy o kterych mluvis. Nakonec jsem ale preci jen koupil ten pull pa (tady v Australii je lokalni verze, PRTl. Ale nakonec jsem se rozhodl pro tu americkou.
Tady je jeste take z australskeho fora, jak to risi jini borci s pouzitim zeleznych kulu a retezu. (narazil jsem na to uz predtim jinde, ale neikdy jsem to nezkousel)
kotva
Plno lidi ma plno reci o zakopavani pneumatik, ale to jsem delal v praksi a neni to zadna sranda, zvlaste kdyz mas na spech a je horko. Mel jsem docela lehke auto, ale jen rucni navijak, a uz bych to delat nechtel, nakonec jsem se na pneumatiku vybodl a zakopal kus kmene ktery tam byl nastesti po ruce.
To posledni video u toho jezera, to jsem byl sam, takze to sam ovladam, a navijak mam na dalkovy ovladani.
Myslim ze na rovnym terenu to bude podobne. Hlavne jsem to take koupil protoze se jednou (snad) chystam do Mongolska, a tam moc stromu neni :-). V posuti samtne si clovek dost vystaci s maxtrax, ale nekdy i ty jsou na backoru, hodne zalezi na situaci.

Bohuzel ja nemam zrucnost a ani naradi abych si neco udelal sam, takze si veci musim kupovat.

Mnhoo stestti v Maroku


Vrátit se na “Expedice a cestování”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů