NOVÁ ÉRA MČR - 5.závod KLADNO 26.-27.8. | 7.ročník Čeřínek Trophy 8.-10.9. | Aro šou offroad festival 8.-10.9. |
Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

Kyron a volnoběžky

I tahle značka svede v terénu leccos
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)

Autor tématu
buster
Závislý diskutér
Příspěvky: 229
Registrován: Stř 23.05.2012, 18:05
Témata: 4
Auto: Jeep Grand Cherokee WG 2,7,Skoda Octavia 4x4
Místo/Bydliště: Hrusice
Věk: 51
Stav: Offline

Kyron a volnoběžky

Příspěvekod buster » Čt 04.04.2013, 12:23

Ahoj je tu někdo kdo by mi poradil ?Mám kyrona 2006 a každý rok dělám nové volnoběžky a už mně to pomalu přestává bavit.Vymněnit za mechanické se nedají a opravy každý rok stojí až desetitisíce .Loni sem nechal v servise víceméně jen kvůli volnoběžkám asi 30 000 korun a po 8 měsících od poslední opravy už zase nefungují.Otázka je co by se stalo kdybych to nějak spojil v kolech na furt.Slyšel jsem že že se vytahá řetěz v rozvodovce a ptám se co stojí taková oprava a jak dlouho vydrží než by se musela dělat znova.Jezdím asi 25000 km ročně.Vydrží ten řetěz aspon rok ?

Avatar uživatele

Michal B.
Věčnej rejpal
Příspěvky: 2612
Registrován: Pá 03.08.2012, 12:09
Témata: 12
Auto: MITSUBISHI PAJERO
Místo/Bydliště: Tam,za tím lesem doprava
Věk: 32
Stav: Offline

Re: Kyron a volnoběžky

Příspěvekod Michal B. » Čt 04.04.2013, 12:42

Tak za prvé,jestli tě stojí oprava volnoběžek každej rok 30 litrů,tak bych se ho rychle zbavil,ale to asi slyšet nechceš :) nevim jak na kyrona ale existujou tzv.tvrdoběžky,když už na to neexistujou manuální volnoběžky.řetěz v přídavce se vytahá jen tehdy když budeš jezdit se zařazenou 4x4 po tvrdym povrchu.Když ji vyřadíš,tak ti to bude akorát točit přední částí kardanu,diffem a poloosama ale řetězu se nic neděje,protože když to je vyřazený,tak se to v tej mezinápravě může proti sobě volně otáčet.tak asik tak :pivo:
MITSUBISHI PAJERO KRÁL DAKARSKÉ POUŠTĚ
https://www.youtube.com/watch?v=1ystwgZQeE8

Avatar uživatele

MG-RR
Závislý diskutér
Příspěvky: 139
Registrován: Ne 02.11.2008, 16:22
Témata: 1
Auto: www.1234.cz, Ssangyong Rexton, Rodius, 3x Prius, Camry, Toyota IQ, A6 Quattro
Místo/Bydliště: CZ-Velké Přílepy & DE-Chemnitz
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Kyron a volnoběžky

Příspěvekod MG-RR » Čt 04.04.2013, 15:40

miciman4x4 » čtv 04.04.2013, 12:42 napsal:řetěz v přídavce se vytahá jen tehdy když budeš jezdit se zařazenou 4x4 po tvrdym povrchu.Když ji vyřadíš,tak ti to bude akorát točit přední částí kardanu,diffem a poloosama ale řetězu se nic neděje,protože když to je vyřazený,tak se to v tej mezinápravě může proti sobě volně otáčet.tak asik tak :pivo:



Chyba lávky. Z praxe: řetěz se vytahá i když bude jezdit jen se zařazeným/rozbitým předkem, ale nezařazenou 4x4, tzn. řetěz se protáčí "volně". Jak se jezdí po běžných cestách a hlavně dálnicích vydrží rok-dva a musí se vyměnit i s ozub. kolama. Ten řetěz, ložiska, konstrukce na to není stavěná
CZ - DE

Avatar uživatele

Strelec
Staroffrouďák
Příspěvky: 6375
Registrován: Stř 09.06.2010, 17:22
Témata: 0
Místo/Bydliště: Královéhradecko
Věk: 47
Stav: Offline

Re: Kyron a volnoběžky

Příspěvekod Strelec » Čt 04.04.2013, 16:20

Taky bude trpět přední dif, dřív se opotřebí. Mimouchodem, slyšel jsem, že u Mussa se taky nemá jezdit dlouhá vzdálenost v kuse se zapnutýma volnoběžkama (ač na 4x2). Že se přehřeje dif a může od toho chytit auto. :shock: Možná by se totéž mohlo stát i toho tvého. :?
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado dobré jest...
SsangYong Rexton - sérioffka v kvádru
Ex: SsangYong Nosorožec - neleštěná leštěnka

Avatar uživatele

MG-RR
Závislý diskutér
Příspěvky: 139
Registrován: Ne 02.11.2008, 16:22
Témata: 1
Auto: www.1234.cz, Ssangyong Rexton, Rodius, 3x Prius, Camry, Toyota IQ, A6 Quattro
Místo/Bydliště: CZ-Velké Přílepy & DE-Chemnitz
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Kyron a volnoběžky

Příspěvekod MG-RR » Čt 04.04.2013, 16:27

buster » čtv 04.04.2013, 12:23 napsal:Ahoj je tu někdo kdo by mi poradil ?Mám kyrona 2006 a každý rok dělám nové volnoběžky a už mně to pomalu přestává bavit.Vymněnit za mechanické se nedají a opravy každý rok stojí až desetitisíce .Loni sem nechal v servise víceméně jen kvůli volnoběžkám asi 30 000 korun a po 8 měsících od poslední opravy už zase nefungují.Otázka je co by se stalo kdybych to nějak spojil v kolech na furt.Slyšel jsem že že se vytahá řetěz v rozvodovce a ptám se co stojí taková oprava a jak dlouho vydrží než by se musela dělat znova.Jezdím asi 25000 km ročně.Vydrží ten řetěz aspon rok ?


------------------------------------------
Já to říkal hned, jak jsem to viděl nazvedané.

To auto je stavěné na silnice a sem tam do terénu. Ano, na youtube je vidět, že v terénu ledacos umí, ale i kdyby padali drevokocúri ze stromů, tak z toho Land Cruiser 80 nikdy nebude

V Německu mám tři zákazníky co si nedali říct a chtěli Kyron nazvedat = 2x ročně na každém měníme něco zásadního jako poloosu, diferák, kardan, nebo volnoběžky-podtlak a pokaždé platí kolem 1t euro za servis.

Tím, že se zvedne podvozek Kyronu, jde na přední nápravě/čtyřkolce vše ihned do kytek... vše je vychýlené a extrémě namáhané.

1. poloosy jsou tím pádem v podstatě krátké a dole hodně a nepřirozeně vyosené, takže se z kloubů v rejdu prostě "vylousknou" a roztrhají klec s kuličkama...

2. volnoběžka/podtlaková membrána (mezi těhlicí a poloosou) s ozubením přeskakuje mezi monolitem náboje/ložiska/těhlice a zapadává do ozubení vnějšího kloubu poloosy a zvýšením auta je kloub poloosy malinko vychýlený a životnost na 20-50% normálu.

3. mechanické volnoběžky běžným a levným způsobem nelze. Oni by nebyli ani zapotřebí, de facto je tam máte, jelikož Kyron, když jsou podtlakové volnoběžky rozbité, chovají se stejně jako jakékoli "zapnuté" manuální volnoběžky které ale nijak nelze vypnout - vypínají se pouze podtlakem. // Udělali to proto, jelikož u Mussa/Koranda když se podtlak rozbil, tak jste měli z auta jen zadokolku a nedokázali jste odjet ani z parkoviště - systém Kyronu situaci, že vám 4x4 prostě nepůjde zapnout vylučuje, zapnutá je prostě pořád i kdž je rozbitá

:idea: Kyron i když je motor vypnutý, tak je na přední nápravě natvrdo sepnutá 4x4 jako s manuálními volnoběžkami. Po nastartování podtlak přesune ozubení z pozice 4x4 na pozici 4x2 a to se děje po každém nastartování. Po vypnutí motoru se vše přesouvá na 4x4 (pokud je na palubní desce zapnuta dvoukolka) :salut:

I v běžném provozu nenazvedané auto + sůl udělá své z auta se stává full-time 4x4 bez mezinápravového diferenciálu... No a na prvním kulaťáku u Lidlu se chroupne přední diferák, poloosa, nebo něco na předku. V lese, v rejdu, pod plynem zase vběhne poloosa. Má to své klady... poloosu vytrhnete, nebo přivážete k rameni a jedeto dál, ale jen na zadek.

Koplikovaně popsáno, ale ten systém je prostě jiný...

Rexton funguje normálně a dělají se i se stálou 4x4 s mezinápravou Rexton II 121kw 2006.

Rexton do 2006 je sice možné mít stálou 4x4 taky, ale funguje na základě prokluzu jedné nápravy a pak škubnutím připojuje přes lamelovou spojku přední kardan. Systém podobný haldex, ale jednodužší bez čerpadel.
Naposledy upravil(a) MG-RR dne Čt 04.04.2013, 17:29, celkem upraveno 2 x.
CZ - DE

Avatar uživatele

MG-RR
Závislý diskutér
Příspěvky: 139
Registrován: Ne 02.11.2008, 16:22
Témata: 1
Auto: www.1234.cz, Ssangyong Rexton, Rodius, 3x Prius, Camry, Toyota IQ, A6 Quattro
Místo/Bydliště: CZ-Velké Přílepy & DE-Chemnitz
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Kyron a volnoběžky

Příspěvekod MG-RR » Čt 04.04.2013, 16:39

Strelec » čtv 04.04.2013, 16:20 napsal:Taky bude trpět přední dif, dřív se opotřebí. Mimouchodem, slyšel jsem, že u Mussa se taky nemá jezdit dlouhá vzdálenost v kuse se zapnutýma volnoběžkama (ač na 4x2). Že se přehřeje dif a může od toho chytit auto. :shock: Možná by se totéž mohlo stát i toho tvého. :?


Musso mělo poctivější/pevnější redukční převodovku, "železo", vydrželo víc. Kdo jezdí se stále zapnutými volnoběžkami po dálnici :) Buď je trdlo, nebo neví, že se to nemá, nebo bude tvrdit jezdím tak dva roky a nic..., ale jednou se ucho utrhne :) Mussoun a Korando ale vydrží hodně velké prasárničky :) Taky proto, že nemá takový výkon.

U Mussa se vše začne projevovat chrastěním řetězu v převodovce (i při vypnuté 4x4) a pak při zapnuté 4x4 a prudším přidání plynu začne řetěz na ozubených kolech přeskakovat. Přední diff u Mussa držel proti Kyronu 1:10 - nová doba, nové technologie, "nové materiály nových aut" neznamenají vyšší kvalitu, ale to asi platí o všech značkách.
CZ - DE

Avatar uživatele

Strelec
Staroffrouďák
Příspěvky: 6375
Registrován: Stř 09.06.2010, 17:22
Témata: 0
Místo/Bydliště: Královéhradecko
Věk: 47
Stav: Offline

Re: Kyron a volnoběžky

Příspěvekod Strelec » Čt 04.04.2013, 16:54

Nejde o dálnici a rychlost, ale třeba sníh,asfalt,sníh,asfalt atd. Nechávám manželce zapnuté volnoběžky přes zimu a jen si připíná předek na palubce. Jezdí jen nějakých 20 km do práce a pak z práce. Ale třeba na hory jet víc jak 100 km bych už nejel... To, že je doporučená rychlost s předkem do 70km/h je jasná věc. :wink:
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado dobré jest...
SsangYong Rexton - sérioffka v kvádru
Ex: SsangYong Nosorožec - neleštěná leštěnka

Avatar uživatele

MG-RR
Závislý diskutér
Příspěvky: 139
Registrován: Ne 02.11.2008, 16:22
Témata: 1
Auto: www.1234.cz, Ssangyong Rexton, Rodius, 3x Prius, Camry, Toyota IQ, A6 Quattro
Místo/Bydliště: CZ-Velké Přílepy & DE-Chemnitz
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Kyron a volnoběžky

Příspěvekod MG-RR » Čt 04.04.2013, 16:59

Abych se přiznal, mám něco jako manuální volnoběžky na Kyron, ale místo podtlaku se vše spíná elektronicky spínačem. Jenže to nemůžu "pustit" dříve, než vše dokonale otestuju. Už to zkouším 1/2 roku v DE na dvou autech, polili jsme jednu stranu kyselinou a druhou stranu silným roztokem podobným solance. Na jednom kole se ta věc rozbila a rozsekalo to diferák.
CZ - DE

Avatar uživatele

MG-RR
Závislý diskutér
Příspěvky: 139
Registrován: Ne 02.11.2008, 16:22
Témata: 1
Auto: www.1234.cz, Ssangyong Rexton, Rodius, 3x Prius, Camry, Toyota IQ, A6 Quattro
Místo/Bydliště: CZ-Velké Přílepy & DE-Chemnitz
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Kyron a volnoběžky

Příspěvekod MG-RR » Čt 04.04.2013, 17:06

Strelec » čtv 04.04.2013, 16:54 napsal:Nejde o dálnici a rychlost, ale třeba sníh,asfalt,sníh,asfalt atd. Nechávám manželce zapnuté volnoběžky přes zimu a jen si připíná předek na palubce. Jezdí jen nějakých 20 km do práce a pak z práce. Ale třeba na hory jet víc jak 100 km bych už nejel... To, že je doporučená rychlost s předkem do 70km/h je jasná věc. :wink:



To je vzorná řidička :)
U ženský jsou zapnuté volnoběžky nutnost - to je ale jiná situace a ta vaše může spínat v klidu 4x4 i ve stovce a nic se nestane.
Pokud má auto vůbec turbo, tak jej paní zřejmě ani neroztočí :) :flower:
CZ - DE

Avatar uživatele

Strelec
Staroffrouďák
Příspěvky: 6375
Registrován: Stř 09.06.2010, 17:22
Témata: 0
Místo/Bydliště: Královéhradecko
Věk: 47
Stav: Offline

Re: Kyron a volnoběžky

Příspěvekod Strelec » Čt 04.04.2013, 17:34

Turbo nemá, to by bylo pak 2,3i AMG. :mrgreen: :smich:
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado dobré jest...
SsangYong Rexton - sérioffka v kvádru
Ex: SsangYong Nosorožec - neleštěná leštěnka

Avatar uživatele

MG-RR
Závislý diskutér
Příspěvky: 139
Registrován: Ne 02.11.2008, 16:22
Témata: 1
Auto: www.1234.cz, Ssangyong Rexton, Rodius, 3x Prius, Camry, Toyota IQ, A6 Quattro
Místo/Bydliště: CZ-Velké Přílepy & DE-Chemnitz
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Kyron a volnoběžky

Příspěvekod MG-RR » Čt 04.04.2013, 18:25

buster » čtv 04.04.2013, 12:23 napsal:Otázka je co by se stalo kdybych to nějak spojil v kolech na furt.


Tady je pár foto pro představu.
Přílohy
13072012562.jpg
13072012559.jpg
13072012560.jpg
13072012573.jpg
13072012568.jpg
13072012561.jpg
13072012563.jpg
Naposledy upravil(a) MG-RR dne Čt 04.04.2013, 18:52, celkem upraveno 1 x.
CZ - DE

Avatar uživatele

MG-RR
Závislý diskutér
Příspěvky: 139
Registrován: Ne 02.11.2008, 16:22
Témata: 1
Auto: www.1234.cz, Ssangyong Rexton, Rodius, 3x Prius, Camry, Toyota IQ, A6 Quattro
Místo/Bydliště: CZ-Velké Přílepy & DE-Chemnitz
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Kyron a volnoběžky

Příspěvekod MG-RR » Čt 04.04.2013, 18:43

Na poslední fotce je vidět jak je nepřirozeně poloosa u Vašeho nazvedaného auta, když se v terénu kolo "vyvěsí".
K tomu terén, BF Goodritch A/T, plný rejd, plný plyn nejlépe s vlekem plným dřeva v bahně... a poloosa kloub se prostě vyrve.

Volnoběžka je hliníkové tělo, uvnitř gumová šprcka, silonové kroužky v kterých jsou ozubená kola, gufera... ono to funguje dobře, ale u sériového auta, kde je poloosa v běžném režimu "téměř vodorovně" s kolem.

U Mussa/Koranda/Rextonu ještě poloosa nikomu nevyběhla - těhlice, poloosy i klouby mají masivnější a pevnější.
CZ - DE


Autor tématu
buster
Závislý diskutér
Příspěvky: 229
Registrován: Stř 23.05.2012, 18:05
Témata: 4
Auto: Jeep Grand Cherokee WG 2,7,Skoda Octavia 4x4
Místo/Bydliště: Hrusice
Věk: 51
Stav: Offline

Re: Kyron a volnoběžky

Příspěvekod buster » Pá 05.04.2013, 9:56

Auto používám v terénu tak 4x za rok no a pak v zimně na zasněžené slilnici.Smutný je že ty volnoběžky absolutně nikdy neodejdou v terénu při používání ale tiše přestanou fungovat při vypnuté čtyrkolce na silnici.Prostě z terénu nebo sněhu odjedu s funkční čtyrkolou a třeba po měsíci ježdění na silnici s vypnutou čtyrkolou potřebuju připnout předek a ono nic.Jěště by mně zajímalo jestli se nedají náboje předělat z rextona .Diferák z rextona tam pasuje i se správným převodovým poměrem (mám ho tam od loňska).S tím záklonem poloos je mi to divný že by to mělo vliv .Před nazvednutím (2 cm podložky) byly na silnici poloosy pod nějakým úhlem od náboje k difu z kopce .Teď jsou na silnici pod stejným úhlem od naboje k difu do kopce takže v tom to asi nebude a v terénu mi nikdy neodešly ani třeba týden potom .Na kyrona prodává australský Dobinsons zvednutý podvozek.takže když tam někdo namontuje Dobinsona tak mu taky budou 2 x ročně vodcházet volnoběžky ?A kolik teda vychází oprava té rozvodovky ? Po čtyřech letech provozování kyrona už třeba částka 10 000 korun za rok za opravy (né běžná údržba) mi přijde v pohodě. a vlastně hodně málo.

Avatar uživatele

MG-RR
Závislý diskutér
Příspěvky: 139
Registrován: Ne 02.11.2008, 16:22
Témata: 1
Auto: www.1234.cz, Ssangyong Rexton, Rodius, 3x Prius, Camry, Toyota IQ, A6 Quattro
Místo/Bydliště: CZ-Velké Přílepy & DE-Chemnitz
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Kyron a volnoběžky

Příspěvekod MG-RR » Pá 05.04.2013, 13:54

buster » pát 05.04.2013, 9:56 napsal:Auto používám v terénu tak 4x za rok no a pak v zimně na zasněžené slilnici.Smutný je že ty volnoběžky absolutně nikdy neodejdou v terénu při používání ale tiše přestanou fungovat při vypnuté čtyrkolce na silnici.Prostě z terénu nebo sněhu odjedu s funkční čtyrkolou a třeba po měsíci ježdění na silnici s vypnutou čtyrkolou potřebuju připnout předek a ono nic.Jěště by mně zajímalo jestli se nedají náboje předělat z rextona .Diferák z rextona tam pasuje i se správným převodovým poměrem (mám ho tam od loňska).S tím záklonem poloos je mi to divný že by to mělo vliv .Před nazvednutím (2 cm podložky) byly na silnici poloosy pod nějakým úhlem od náboje k difu z kopce .Teď jsou na silnici pod stejným úhlem od naboje k difu do kopce takže v tom to asi nebude a v terénu mi nikdy neodešly ani třeba týden potom .Na kyrona prodává australský Dobinsons zvednutý podvozek.takže když tam někdo namontuje Dobinsona tak mu taky budou 2 x ročně vodcházet volnoběžky ?A kolik teda vychází oprava té rozvodovky ? Po čtyřech letech provozování kyrona už třeba částka 10 000 korun za rok za opravy (né běžná údržba) mi přijde v pohodě. a vlastně hodně málo.



1. Měl jste se předem poradit a upravovat jiný typ auta k tomu vhodnější, nebo jinou značku :kolo:
2. Prasklé diferáky, vypadlé polosy jsou jen důsledek zvýšení podvozku+gumy Kyronu (Musso, Korando bez problémů)
3. Přední dif. který jsme vám dávali z Rextona - pasují jen některé, starší typy. Nové už mají diff spojený s vanou motoru.
4. Předělat těhlice z RX nikdo nezkoušel/nezaplatil. Musel by to být Rexton II 2006 121kw ten má podobné čepy a ještě pevné poloosy, jenže ty auta si lidi drží a na vrakovišti moc nejsou - jde o poslední řádný Rexton se stálým pohonem všech kol, mezinápravou, redukční převodovkou, tuhou zadní a silnými kardany. RX II má jiné vnější klouby a těhlice než RX1. RX2 2007 už je jen na silnici bez redukce, zadní tuhá zmizela a má multilink/víceprvkovou, slaboučký přední kardan. Nikdo neví jak by se po předělání měnil rozchod, rozvor, sbíhavost, brzdiče, vzdálenost na těhlicích pro čepy řízení. No a pak nesmysly jako ESP... Každopádně lze udělat vše... opice=banány

Kyron je primárně určený na silnici s možností jízdy v lehkém terénu bez úprav. Nastrkat dva puky mezi rám a karoserii sice jako tuning dobrý, ale dál je to o tlumičích, pevnějších poloosách, jiných diff... No a u každé úpravy musíte řešit nové potíže. Jenže z Kyronu prostě "Géčko" neuděláte a pořád bude něco křupat.

Firmy Vám upraví/zvednou vše., musíte ale počítat s tím, že je vše namáhané a musíte čekat závady - jako každý kdo auto nazvedá.

Když ty puky a BF Goodritch A/T vyházíte, auto bude deset let jezdit jako ďas bez závady a zbytečných investic.

Nic si z toho nedělejte, kupte Nivu s navijákem a můžete na 12V šplhat po stromech :)
CZ - DE


Mihalka255
nováček
Příspěvky: 1
Registrován: Út 30.06.2015, 14:11
Témata: 0
Auto: Ssang Yong Kyron 2.0 xdi
Stav: Offline

Re: Kyron a volnoběžky

Příspěvekod Mihalka255 » Út 30.06.2015, 14:36

Ahojte vsetci, neviem ci pisem spravne ale nenasla som tu zvlast nieco o elektrike v Kyrone tak sa chcem opytat ci by ste mi nevedeli poradit, kto ma skusenosti s tymito autami, s automat. prevodovkou. Prosim ked pisem do nevhodnej sekcie tak ma nasmerujte. Si neviem pomoct a na nasich slovenskych forach sa o tychto autach neda rozumne konverzovat.

Dakuhem za pochopenie.


Vrátit se na “SsangYong”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host