Kalendář - "blížící se akce" (nahoře pod logem fóra): do kalendáře lze vkládat termín akce přímo autorem tématu v sekci poježdění a závody.

Forum aktualizovano, info zde: viewtopic.php?f=26&t=92206#p1712259
Moznost prispeni na chod fora: viewtopic.php?f=3&t=66082

Tak konec tzv "rattle" us závěsnýho zařízení

Bronkaři, Exploreristi a 150kaři máte prostor...
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Odpovědět

Autor tématu
MirekII
Legenda fóra
Příspěvky: 1762
Registrován: Út 05.06.2007, 20:08
Místo/Bydliště: Vys.Mýto - Hrušová, tel: 603510691, mail: privbox@seznam.cz
Stav: Offline

Tak konec tzv "rattle" us závěsnýho zařízení

Příspěvek od MirekII » Út 04.12.2018, 21:47

Jelikož mám na excursionu vytahanou díru v závěsu tak nějak nad únosnou mez, tak jsem se rozhodl s tím něco udělat.
Týpek, co to auto měl přede mnou, když zjistil, že to má vůli, tak do toho ten adaptér prostě zavařil a bylo to. Jenže mě se to nelíbilo, tak jsem to zase odbrousil, no a samozřejmě to hrkalo.
Už jednou sjem sem dával takovej nápad,
IMG_20151223_091209.jpg
IMG_20151223_091209.jpg (2.06 MiB) Zobrazeno 970 x
ale nebylo to ono.
Tentokrát jsem se inspiroval americkými soudruhy, kteří s tím mají bohatý zkušenosti a ty závěsy mají vytahaný od těch nesmyslů, co za tím tahaj.
Těch systémů je calá řada, od primirivních až po ty super komplikovaný (a taky drahý)
Mě padl do oka tenhle,

protože odpovídá mýmu intelekčnímu vybavení, je to totiž strašně jednoduchý a primitivní.
Tak jsem nejdřím navštívil svoji smaltovanou vanu vedle dílny, do který házím železnej bordel a vyhrabal jsem tam takovej třmen, jehož původ vůbec netuším, ale pasoval tam jako by byl k tomu určenej. Typuju si, že to je něco z oboru elektro VVN, co drží kdesi něco, co je určitě hodně velký nebo hodně těžký. Oproti těm US vynálezům je to ale asi tak 100x předimenzovaný, ale to je přesně to, co mám rád :-)
Musel jsem to nejdřív trochu porovnat a za studena ani hovno, no tak přišel ke slovu archaickej, zato pro tyhle případy nekompromisně nejůčinější nástroj, kterým ať chci, nebo ne, zůstává autogenni souprava.
No a pak jsem k tomu vyrobil jenom tu příčku, co se stahuje těma matkama, nenašel jsem menší průměr kovovýho špalíku, než 25 mm, což je zbytečně moc, ale to auto to snad uveze, tam nějakejch půl tuny sem nebo tam nehraje žádnou roli...
No a tohle je výsledek.
20181204_165147.jpg
20181204_165147.jpg (1.34 MiB) Zobrazeno 970 x
20181204_170043.jpg
20181204_170043.jpg (1016.02 KiB) Zobrazeno 970 x
Princip je z fotek mylím patrnej. Kdyby se chtěl někdo seznámit s americkejma originál řešeníma, tak zi zadejte do gůgl obrázků "Hitch Tightener" "Anti-Rattle Stabilizer" nebo jen "Quiet Hitch"



Avatar uživatele

amatér
Diskuzní Guru
Příspěvky: 297
Registrován: Čt 18.05.2006, 12:23
Auto: DODGE RAM 2500 RAM 1500
Místo/Bydliště: Vysočina
Stav: Offline

Re: Tak konec tzv "rattle" us závěsnýho zařízení

Příspěvek od amatér » Út 04.12.2018, 22:12

Tak to je velmi zajímavé, já jsem si nedávno pořídil funglovku RAM 2500 a tam je ta čtvercová díra pro závěs 65 x 65 mm, v ní je redukce na 50 x 50 mm a teprve do toho se nasadí čtyřhran s hákem nebo koulí. Je to na palici, protože to hrká už od novoty. Tohle vymezení vůle je fakt šikovné, díky za inspiraci.


Jediné kolo, které nemusí být poháněno, je rezerva


Pedro
Inventář fóra
Příspěvky: 2135
Registrován: Út 26.12.2006, 14:16
Stav: Offline

Re: Tak konec tzv "rattle" us závěsnýho zařízení

Příspěvek od Pedro » Stř 05.12.2018, 8:42

Nešťastný princip dojebaný ad absurdum :roll:

Celé tohle americké řešení akceptuje své značné neduhy za účelem rychlé demontáže a výměny potřebného nástavce (tažného, nosiče, navijáku, radlice a dalšího). Pokud tohle jeho jediné pozitivum zdegraduje šroubovací třmen, dostáváme se komfortem výměny na úroveň v podstatě jakéhokoli jiného tažného a zůstávají jen ty neduhy jako jsou vůle, vymačkávání, lokální namáhání místo plošného, pazvuky apod. Navíc ten třmen sice zabraňuje chrastění bez zátěže a asi i některým pohybům při malé zátěži, ale při velké zátěži mechanické opotřebení naopak zvyšuje. :ramena:



Odpovědět