Oprava Ara 243

Příznivci tohodle evergreenu pište
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)

Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 156
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Auto: ARO 240,243
Věk: 28
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvek od fichtlers » Ne 13.09.2020, 21:57

Tady je ještě výkres zmenšené řemenice. Třeba se to někomu bude hodit, kdo bude chtít tu vrtuli a pumpu rychleji roztočit.
Obrázek

Obrázek




Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 156
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Auto: ARO 240,243
Věk: 28
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvek od fichtlers » Ne 13.09.2020, 22:03

Měl bych otázku na zkušenější, kteří se s podobným problémem setkali. Mám v autě danou převodovku na které vyskakuje první rychlostní stupeň. Jednička tam nejde udržet ani rukou, dělá to jak v kopci tak z kopce. Jednička je tam jen chvilku a hned vyskočí. Mám doma další 3 převodovky jako náhradní, existuje nějaká finta jak zjistit, která je dobrá - nebo jak to poznat, když není převodovka v autě?




Ada
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 741
Registrován: Pá 24.08.2012, 19:14
Auto: ARO 243 a Fiat Croma 2,5TD 87
Místo/Bydliště: Kromeříž
Věk: 39
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvek od Ada » Po 14.09.2020, 18:05

Prevodovku moc presne neporadim.Snad poznas podle opotrebeni toho malyho ozubeni ktery propojuje prevod prez synchron.
Zajimalo by me na co je mensi remenice na vodni pumpe.Mas tam i loziska ktery s tim pocitaji?Mensi stycna plocha remene vyzaduje vetsi napnuti remene a s tim zase loziska. Vetsi otacky vrtule ti akorat zvednou spotrebu. Je to konstruovany na ctyri listy. A taky testovany. Kdyz ne vyrobcem,tak kazdym tryznitelem ara. Dej tam sest listu v plastu a nemusis resit uz vyresenou mensi remenici. A prepinat remen a menit loziska v pumpe.
Teda pokud jsi z toho motoru nedostal dalsich 60 kw a potrebujes fakt dobry chlazeni.
A kdyz tak visis na chlazeni motoru,domontuj chladic oleje,to bude lepsi.
Nemyslim to zle,ale nektery kroky nejsou nutny a je to ztrata casu.




Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 156
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Auto: ARO 240,243
Věk: 28
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvek od fichtlers » Po 14.09.2020, 22:07

Děkuji za postřehy, nejvíc mě zajímá ta převodovka. Jednu převodovku tu mám ještě od tebe ale nevím v jakém je stavu (ta co je tam nyní to má už za sebou). Potřeboval bych ty převodovky nějak porovnat abych tam nedal zase nějakou špatnou. O té řemenici jsem kdesi našel zmínku tady na fóru, viděl spousta fotek jak tam lidi dodělávají elektrické vrtule a takové, tak jsme se vydali touhle cestou. Ta plastová vrtule s šesti listy je originál ARO? Nebo z čeho ji použít, která by tam pasovala?
Mimochodem tu pumpu si nám prodal taky ty, tak doufám že jsme koupili dobrou..




Ada
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 741
Registrován: Pá 24.08.2012, 19:14
Auto: ARO 243 a Fiat Croma 2,5TD 87
Místo/Bydliště: Kromeříž
Věk: 39
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvek od Ada » Út 15.09.2020, 15:45

Pokud je to pumpa z myho motoru,tak mas malou vyhodu.Ta pumpa je s maznici,to by mohlo prodlouzit zivotnost tech pretizenych lozisek.Kdyz budes mazat.Na me prevodovce pokud si dobre vzpominam,tak v extremu vyskocila zpatecka.Prevodovky jsou zakerny.Rozdelal jsem asi tri.Kazda jiny synchrony,nebo zpatecku,nebo vyvod do pridavky.Sama pasticka.Co rok,to nejaka inovace.
Aro melo orig plastovou vrtuli.Pozdej.Ale ja jsem tam narouboval co bylo po ruce. Manyjak bude vedet.




Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 156
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Auto: ARO 240,243
Věk: 28
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvek od fichtlers » Út 15.09.2020, 21:29

Tak je tam maznice, mám takové tušení že jsi mi říkal že je to z M461. Doufám, že jsou tam dobré ložiska a vydrží to přetížení, uvidíme. Do převodovky mám strach se pustit ale jak nebude k zbytí. Ta tvoje tu leží kdesi jako náhradní, musím se na ní podívat ale chtěl bych tam dát nějakou spolehlivou. Je tu někdo kdo tu převodovku dělal? Nebo nezná někdo někoho, kdo už tenhle problém vyřešil? Má někdo fotku té origo plastové vrtule? Jsem ještě takovou neviděl.



Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 6304
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvek od Manyjak » Út 15.09.2020, 23:04

Ideální vrtule je origo pětilistá kovovová z novějších modelů Ta plastová byla vyjmečně. Stará je čtyřlistá ze dvou stejnech překžíženejch kusů. Jinak s púvodním mosaznym a nebo novějším celohliníkovym svařenym chladiče, snad origo benzinovej motor neměl s teplotou problémy skoro nikdy.




Ada
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 741
Registrován: Pá 24.08.2012, 19:14
Auto: ARO 243 a Fiat Croma 2,5TD 87
Místo/Bydliště: Kromeříž
Věk: 39
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvek od Ada » Stř 16.09.2020, 20:15

Ty jsi takovy sikovny upravator.Mozna by nebyla od veci viskozni spojka ventilatoru. ta s rostouci teplotou za chladicem zmensuje prokluz mezi remenici a vrtuli. Na bazozi jsem to videl za dve stovky,ale nebyla tam vrtule.Tak komplet treba petikilo.Hlavne remenice tolik nedostava,protoze prenos pri prudkem narustu otacek je s prokluzem. Ne ze by ten motor nejak agresivne sel do otacek.Kazdopadne uz tam prevod do rychla je.Ale dokud neni spojka ohrata od chladice,tak je vrtule spis unasena. A v zime tolik nepodchlazuje chladic.
Pokud navstivis nejakej vrakac,tak ti daji na vyber.




Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 156
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Auto: ARO 240,243
Věk: 28
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvek od fichtlers » Stř 16.09.2020, 22:10

Děkuji za informace od všech zúčastněných, prostě někde tady na fóru našel informaci ohledně téhle úpravy (ale už nemohu najít kde). Pokud s tím bude problém tak se to lehce předělá. Mám tam tu vrtuli pětilistou, tu původní čtyřlistou, složenou ze dvou listů jsem si nechal jako náhradní. Visco-spojku tam nechci dávat (pasovala by tam z novějšího motoru z AVIE) ale mohl by to být možný zdroj problémů.

Neporadil by spíš někdo ohledně té převodovky? Chci si nachystat nějakou na kterou by se dalo spolehnout, nebo návod jak opravit nějakou stávající?



Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 6304
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvek od Manyjak » Stř 16.09.2020, 22:29

Díly do převodovky sou dneska tak drahý, že se oprava nevyplatí. Nezbejvá než sehnat dobrou a odzkoušenou. Minule u měl byl zákazník a za den odzkoušel dvě ve svym autě a podle toho si vybral.




Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 156
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Auto: ARO 240,243
Věk: 28
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvek od fichtlers » Pá 18.09.2020, 22:51

Jak se dnes pohybují ceny za převodovku? Prodává se to i s tou redukční skříní? Na bazoši jsem jich moc nenašel tak pro představu.



Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 6304
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvek od Manyjak » Po 21.09.2020, 8:57

Tak 4-8 tis. GO cca 24 tis dle nutnosti novejch dílů. H.



Odpovědět