MČR - 8.závod SLOVÁCKO (28.-29.10.2017) | Slavnostní vyhlášení mistrů ČR v OFFROAD TRIALu roku 2017 (17.-.18.11.) |
Silvestrovská OFFlava + EXPEDICE po Vysočině 2017/2018 (29.12.-1.1.) |

Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

Oprava Ara 243

Příznivci tohodle evergreenu pište
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)

Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 125
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » So 22.07.2017, 7:47

Tak musím dát zapravdu opět Honzovi, nový stojí kolem dvou tisíc. Nenašel by se tedy u někoho nějaký starší použitý který neteče?


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 125
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Čt 24.08.2017, 20:33

Tak po vyřešení problému s radiátorem se objevil náhle problém další a nemůžeme přijít na řešení. Potřeboval bych poradit zde na fóru od zkušenějších. Jedná se o to že z neznámého důvodu nepálí 3 válec (počítáno od řidiče). Benzín se zdá že teče, jiskru to hází ale jakmile vytáhnu fajku tak se chod motoru nezmění. Dělal to i první válec ale ten se nějakým způsobem rozchodil. Když vytáhnu fajfku z druhého a čtvrtého válce tak se chod výrazně změní, pokud to udělám u prvního tak se tak dramaticky nezmění a pokud vytáhnu fajku u třetího tak je to beze změny. Zkoušel jsem všechny možnosti (od výměny svíček, fajek, dokonce i karburátor jsem prohodil) ale nepřišel jsem čím by to mohlo být. Svíčky jsou tam 15YC Brisk.


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 125
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » So 26.08.2017, 20:35

Tak po dalším zkoumání jsme přišli na to že, nám pálí pouze 1 a 4 válec (počítáno od řidiče k masce). Dali jsme nové svíčky a 1 a 4 byla opálená kdežto 2 a 3 úplně nová (jiskru hází všechny a pálí v správném pořadí). Nevíme čím to může být tak jsme zkusili poštelovat bohatost směsi na karburátoru (máme ten starý typ z m461 na motoru L25 otevírá obě klapky současně) a trochu se ot zlepšilo tak si myslíme že je to asi tím ale na 100% to nevíme.

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5428
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 214
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Ne 27.08.2017, 23:15

Samozřejmě první válec je ten v předu. Auto se dycky bere od předu do zadu a strany s pohledu řidiče :-)
Jak víte že pálí správně podle pořadí, když nevíte kterej válec je první?
Aro pálí 1-2-4-3 a rozdělovač se točí doleva.
Co komprese? Kolik jí máte?
Víčko rozdělovače?


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 125
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Po 28.08.2017, 21:07

Tak už jsme doma, na hlavě nebyly válce popsány tak jsme to špatně odhadli. Víčko jsem dal druhé a kompresi jsme ještě neměřili (jsou tam nové kroužky) ale změříme. Díky Honzo za rady


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 125
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Út 29.08.2017, 21:29

Dneska jsem učinil další zjištění, přijde mi že na 2 a 3 válci jsou svíčky čistší jak na těch zbylých dvou. Díval jsem se tedy do karburátoru na klapky a všiml jsem si, že na klapku blíž k řidiči pořád kape benzín, kdežto ta druhá je suchá. Mám karbec z m461 který otevírá současně a klapky jsou rovnoběžně s motorem, nevím jak to má správně fungovat. Motor do otáček jde ale aj když se zahřeje a přidám tak dýmí takovým modro-bílým kouřem. Napadá někoho čím by to mohlo být? Půjde ten karburátor poladit (jestli je chyba tam)?

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5428
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 214
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Stř 30.08.2017, 0:07

NO jenže podle tvý teorie by měl bejt rozdí mezi 1+2 - 3+4 . Změř tu kompresi. H.


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 125
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Ne 08.10.2017, 11:04

Tak komprese mají všechny válce +/- stejnou ale je to takové měření - neměření protože motor ještě nic nenajel a jsou tam nové kroužky a není to ještě zajeté. Při chvilkách volného času jsme zjistili, že když odpojíme kabel z 2 svíčky tak na chod motoru to nemá žádný vliv (stále kouří a v jedné době jakoby vynechával). Jediné řešení bude vyjet s tím ven a dát první píst do horní úvratě, kdy má pálit (v této době by měla ryska na řemenici být na 0°) a podívat se jestli palec je na rozdělovači je pod první svíčkou. Tak postupně přejít všechny a na tu záhadu se takhle musí přijít. Je pravdou že byl venku rozdělovač i s olejovým čerpadlem (možná že to nesedí tak jak by mělo). Koupím ještě nové fajfky abych vyloučil že mi kostra jde do obalu. Nevím jestli je tato úvaha správná, pokud ne tak mě prosím opravte.
Ještě bych se chtěl zeptat jestli se dávalo těsnění mezi výfukové a sběrné výfukové potrubí (viz. foto). Nějak mi na tom střením potrubí profukuje v to místě a tlačí se tudy ven benzín nebo co to tam jde (to bude způsobeno asi tím že nepálí ten druhý válec).

Obrázek

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5428
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 214
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Ne 08.10.2017, 19:43

Tam je to kužel do kuželu, žádný těsnění. A pokud chceš nastavit řemenici na rysku kdy motor pálí tak ne na nulu, ale na předstih, je tam ryska tuším 8 stupňů. H.


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 125
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Po 09.10.2017, 22:23

Velký dík Manyjakovi za odpověď ten prostě nikdy nezklame. Tak jsem to rozdělal a hledal co by tam mohlo být nebo proč to tama fučí ven. Nic jsem pohledem nenašel tak jsem ty plochy očistil a uvidíme při dalším startu co se bude dít. Díky s tou ryskou já jsem si to nějak neuvědomil akorát jsem došel na takový nový problém. Chtěl jsem pootočit motorem a nemám jak protože jak jsme vyvařovali tu masku tak jsme tam neudělali tu díru na kliku a ořech ani klíč tam nenasadím. Ale tak to je takový malý problém.

Avatar uživatele

Mike
Star ofrouďák VIP+
Příspěvky: 4726
Registrován: Po 04.04.2005, 23:06
Témata: 35
Místo/Bydliště: Čelákovice
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Mike » Út 10.10.2017, 18:28

nechci nějak spekulovat, ale k čemu je dobrý ten filtr za chladičem ?
pro provoz je určitě lepší, když to saje studenej vzduch a ne ohřátej od chladiče
a taky bych se zamyslel nad to elektřikářskou chráničkou, přeci jen, ten reaktor vydává dost tepla, tak aby se neohřála tek, že ji podtlak splácne a bude po jízdě...

jinak já osobně fajfky vyházel a mám to chycený rovnou na závit svíčky
to je asi jediný, co v aru dlouhodobě přežije
nikdy neříkej , že to nejde ,protože se objeví aktivní ..... , který neví , že to nejde a udělá to."


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 125
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Stř 11.10.2017, 21:30

Tak ten filtr se udělal podle zbývajícího místa, nikde jinde už místo nebylo a ten originál nám pod kapotu nevyšel kvůli tomu sporáku co tam je. Původně to tam tak bylo a kapota byla dotlučená. Nikde prostě místo už nebylo tak jsme udělali filtr box po svém, je tam vložka ze Š120 a vzduch to nasává v místě mezi maskou a chladičem. Je možné že ten vzduch nasávaný se ohřeje od chladiče a motoru ale přitom originál sání to má taky tak, nebo se pletu? To nasává přímo ten horký vzduch (moje úvaha). Tu vrtuli jsme upnuli do soustruhu a tak dlouho se s ní hráli, že tam je průvan jak kdyby tam točila turbína, tak snad se ta červená roura ohřívat tak moc nebude. A navíc ta červená chránička je použitá ještě jako koncovka výfuku (bo to nemám dodělané) a nějak ji to zatím nevadí. Jelikož mi to nepálí dobře tak už mi to párkrát šlahlo i do saní a zatím to drží. Já jsem dal nové svíce, nové kabely jsem udělal a koupil nové fajfky. Teď už jen doladit to zapalování. Dneska jsem to zkoušel a takovou pecku to dalo do výfuku, že to nechám až bude světlo.

Avatar uživatele

Mike
Star ofrouďák VIP+
Příspěvky: 4726
Registrován: Po 04.04.2005, 23:06
Témata: 35
Místo/Bydliště: Čelákovice
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Mike » Pá 13.10.2017, 19:13

tak ještě malá technická
jakej je průměr tý chráničky ?

a filtr š120
no nevím, nejvejš na tom jezdila 1300 a tohle je 2apůl litr
abyses časem nedivil
on ten vzduch v sání je dost zajímavej a čím líp tam může téct, tím líp pro motor
jo turbo ho natlačí i vroubkovanou hadicí, ale tady asi turbo nemáš 8)
nikdy neříkej , že to nejde ,protože se objeví aktivní ..... , který neví , že to nejde a udělá to."


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 125
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Ne 15.10.2017, 15:54

Je to jednoduché MIke odpovědět na tvůj dotaz. Na aru byl originál filtr box do kterého se dával filtr, který pasoval z prvních typů favorita (favorit měl obsah nějakých 1200, jestli se nepletu). Tak jsem vzal a změřil jsem vstupní otvor (vnitřní díru), kterým to nasává a pak jsem našel podobnou hadici. No a našel jsem doma tuto chráničku, která má stejný vnitřní průměr (50mm). Pak jen zbývalo dopojit hadice. Gumové hadice jsou použité z favorita a mají stejný vnitřní průměr. Kolena jsou použity 60mm (vnitřní průměr 56 mm). Filtr je použitý z Š120 a má vnitřní průměr 66mm a výšku 152mm. Jediné co si myslím že by mohlo ublížit je to teplo co tam bude na tu chráníčku, ale ta je podle mě dostatečně odolná. Sání je vyvedeno do masky aby tam šel vzduch i náporem a je to uděláno tak aby se tam voda ani nedostala i kdyby na tam šplouchla nějak. Snad to bude dobré řešení.

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5428
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 214
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Ne 15.10.2017, 18:01

Taky čím je nasávací hadice delší, tím potřebuje větší průměr. Další obrovský rozdíl je v tom, jestli jde vzduch hadici volně/hadice je už před filtrem a saje vduch do něj/ a nebo jako to máš ty hadice je mezi filtrem a karburátorem, tvoří se tak poměrně nezanedbatelný podtlak a turbulernce v hadici. Jeden můj zákazník si nedal říct, dal si filtr až na střechu a spotřeba se mu zvedla o 8litrů. Platí to hlavně pro karburátorový auto jako je právě Aro. H.


Vrátit se na “ARO”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host