Island - ptejte se a nekdo vám třeba odpoví...

Plánujete nějakou expedici, nebo si chcete jen tak jít pojezdit ? Dejte vědět ostatním !
Pravidla fóra
Bez reklam
Avatar uživatele

Autor tématu
malyjaponec
Diskuzní Guru
Příspěvky: 303
Registrován: Čt 20.08.2009, 9:10
Témata: 5
Auto: Terrano II, Subaru Outback + Impreza, TGB-1112
Místo/Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Island - ptejte se a nekdo vám třeba odpoví...

Příspěvekod malyjaponec » Po 01.04.2013, 9:34

wawrik » pon 01.04.2013, 7:57 napsal:Dík za tipy na mapy!

Jestli si najdu cas zkusim nafotit predni strany aby bylo jasne...
Nissan TerranoII, Volvo C303, Subaru Impreza, Subaru Outback... a furt to není dost aut.


Ondráš
nováček
Příspěvky: 24
Registrován: Ne 20.01.2013, 19:51
Témata: 0
Auto: Hyundai Terracan
Místo/Bydliště: Liberec
Věk: 33

Re: Island - ptejte se a nekdo vám třeba odpoví...

Příspěvekod Ondráš » Pá 19.04.2013, 14:48

Děkuju malému Japonci za vyčerpávající odpovědi.


Ondráš
nováček
Příspěvky: 24
Registrován: Ne 20.01.2013, 19:51
Témata: 0
Auto: Hyundai Terracan
Místo/Bydliště: Liberec
Věk: 33

Re: Island - ptejte se a nekdo vám třeba odpoví...

Příspěvekod Ondráš » Po 22.04.2013, 10:01

Tak jsme se rozhodli Felinku vyměnit a padl nám do oka Terracan. Co jsem tak z příspěvků pochopil, tak i přes 50 cm brodivost bude šnorchl nezbytný, co?

Avatar uživatele

Autor tématu
malyjaponec
Diskuzní Guru
Příspěvky: 303
Registrován: Čt 20.08.2009, 9:10
Témata: 5
Auto: Terrano II, Subaru Outback + Impreza, TGB-1112
Místo/Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Island - ptejte se a nekdo vám třeba odpoví...

Příspěvekod malyjaponec » Stř 15.05.2013, 11:29

S teracanem jezdil Sucharda urcitou dobu, myslim. Takze to neni spatny auto pro Island. Snorchl urcite. Brodivost je jedna vec a pak prijde vlna Od proudu rekya najednou to neni 50cm ale 70cm. Snorchl je jistota. Ochranu spodku, to taky je Vec co doporucuji udelat.
Nissan TerranoII, Volvo C303, Subaru Impreza, Subaru Outback... a furt to není dost aut.

Avatar uživatele

wawrik
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 56
Registrován: Stř 24.02.2010, 17:56
Témata: 2

Re: Island - ptejte se a nekdo vám třeba odpoví...

Příspěvekod wawrik » Ne 02.06.2013, 9:33

Nevie niekto, ako zjazdná a obtiažna a rýchla je tá cesta smerom na sever od F910, čo je vyznačená na mape? Nemá názov, v jednej mape je označená ako Bardardalsvegur. Prípadne, ktorá z tých troch severných ciest na západ od Askje je najrýchlejšia? Hľadám čo najbezproblémovejšiu spojnicu ku kopcu Bláfjall pod Mývatnom, a asi mi už bude dochádzať nafta... Tú najbližšie k Askji popisuje Sucharda ako to najťažšie, čo na Islande prešiel - túto zábavu by som si radšej nechal ujsť.
bardardalsvegur.jpg
• Môj cestopisný blog hlavne o Nepále: http://wawrik.blogspot.sk
• Autom okolo Islandu: http://wawrik.blogspot.sk/search/label/Island

Avatar uživatele

Autor tématu
malyjaponec
Diskuzní Guru
Příspěvky: 303
Registrován: Čt 20.08.2009, 9:10
Témata: 5
Auto: Terrano II, Subaru Outback + Impreza, TGB-1112
Místo/Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Island - ptejte se a nekdo vám třeba odpoví...

Příspěvekod malyjaponec » Po 15.07.2013, 20:26

wawrik » ned 02.06.2013, 9:33 napsal:Nevie niekto, ako zjazdná a obtiažna a rýchla je tá cesta smerom na sever od F910, čo je vyznačená na mape? Nemá názov, v jednej mape je označená ako Bardardalsvegur. Prípadne, ktorá z tých troch severných ciest na západ od Askje je najrýchlejšia? Hľadám čo najbezproblémovejšiu spojnicu ku kopcu Bláfjall pod Mývatnom, a asi mi už bude dochádzať nafta... Tú najbližšie k Askji popisuje Sucharda ako to najťažšie, čo na Islande prešiel - túto zábavu by som si radšej nechal ujsť.
bardardalsvegur.jpg


Tak tuhle cestu musim jeste prozkoumat. My jsme tam jeli predevsim jizni verzi F910 Gaesavatnaleid a dale smerem na Vonaskard a pak rovnou na jih vychodne od Haogengulonu, kde to ale je velmi tezko prujezdne, kdyz jsou ledovcove reky rozvodnene. Podle nekterych pesich co to sli, museli jit az na ledovec aby se pres ne dostali.

Obecne receno doporucuji tuto strategii: odhadnout si vzdalenost kterou chci jet od pumpy k pumpe, beznou spotrebu nasobit dvema a sebou si vzit jeste dvojnasobek paliva, pro pripad cesty tam a zpet, nekdy to jinak nez zpet nejde.
Ve 2012 jsem chteli zkusit tu zapadni cestu od Askji, tedy mezi askjou a tou co mas obarvenou, ale bohuzel jsem ztratil moc paliva pojezdenim od herdubrejdu k askje a zpet, protoze jsme si netroufali na nocni vystup na herdubrejd a pak jsme jeste shaneli prilby a hlavne bylo uzasny pocasi a byla by skoda to nevyuzit pro vystup. Takze pak jsme meli dost a jeli jsme po 88 nahoru.

Vetsinou jsem dojel vzdy s pulkou paliva zpet, ale po 15 brodech severne od Hofsjekutlu a 100km ujetych od brzkeho rana se mi moc zpet u posledniho brodu bres Blandau moc nechtelo to otocit. Neslo o palivo i pri spotrebe kolem 25l/100km jsme meli jeste dost na dve cesty zpet, ale projizdet znova 15 brodu kde jsme v ve trech jsme meli na male, je to vzdycky o tom jestli je vetsi risk jet dopredu nebo zpet.

Jinak z toho jiznoho konce ty vyznaceny cesty se da jet na zapad po 910 severne nad tungnafellsjeokutlem, coz je cesta, kterou taky neznam ale podle maby jsou ti asi 3 bzavazne brody ale podle rek bych rekl ze tak 5-6 realnych brodu tam bude. A na F26 se da uz sehnat pomoc. Nekdo s kanistrem nebo se svest s nekym do hrojnejar nebo na serverni posledni pumpu. Schanet nekoho na 910 resp. na ty oznaceny ceste je tezky.

Takze jsem asi moc nepomohl.

P.S. Pana Suchardy si vazim, ale musim rici ze nekdy dost basni, treba osmicka k laki popisovana ze budem bojovat o kazdy decimetr jsem ani poradne nezaznamenal, protoze se stmivalo a ja chtel byt dole co nejdrive, takze tam kde p. Sucharda bojuje s kazdym lavovym prahem, my jsme to brali skoro 20km/h na redukovanou trojku :) Jinde je naopak tezky teren a neni v knize popsany vubec. Rozumim ze hodne zavisi jakou ma naladu a jake si delal poznamky. Pro me by bylo lepsi mit komentovanou mapu. napriklad useky vyznaceny podle realne rychlosti kterou se tam da jet, brody nejak roztridene podle hloubky a sirky koryta a obtiznosti prujezdnosti. Spousta cest, ktere sucharda nepopisuje bych oznacil za opravdu neco co stoji za to, hlavne kdyz bez GPS prakticky nevidite kde cesta je pokud jedete po sutrech, jenze takovehle cesty asi zamerne nepopisuje, bez dobre gps mapy to nejde. Ta kniha je hodne vyzivna pro nekoho kdo chce jet na island, ale my jsme asi uz prekrocili jeji hranice a uz neni co se v ni naucit :(
Nissan TerranoII, Volvo C303, Subaru Impreza, Subaru Outback... a furt to není dost aut.

Avatar uživatele

Autor tématu
malyjaponec
Diskuzní Guru
Příspěvky: 303
Registrován: Čt 20.08.2009, 9:10
Témata: 5
Auto: Terrano II, Subaru Outback + Impreza, TGB-1112
Místo/Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Island - ptejte se a nekdo vám třeba odpoví...

Příspěvekod malyjaponec » Po 15.07.2013, 23:45

Nekdo se pta>
Prosím ťa, nemáš link na tú nemeckú garminovskú mapu a tie záznamy trás od 4×4 klubu? Skúšal som googliť, ale bez úspechu. Inak používam islandskú mapu Iceland GPS Kort, ale tá občas dosť hrubo nesúhlasí s realitou :-), plus neroutovateľnú fanúšikovskú http://www.ourfootprints.de/gps/mapsource-island_e.html .

Odpoved>
Tu nemeckou mapu si nemuzu vynachvalit. Ano jsou tam trasy ktere nesedi na metr presne, ale jsou tam i mista kde jsem jel po ni misto po trackach ze 4x4 klubu, protoze byla novejsi. Kazdy rok ji novelizuje podle toho co mu, kdo posle. A od roku 2005-6 kdy mam prvni kopii se hodne zlepsila.
Routovatelnou mapu nepotrebuju. Na islandu neni duvod se navigovat navigaci. Hlavnich silnic je tak malo, ze to neni potreba, aspon ja to nepotrebuju, vetsinu zakladnich silnic znam z pameti. Po Rejkjaviku kdyz nejednu nekam, kde jsem jeste nebyl taky vicemene jezdim podle pometi nebo spolujezdkyne, ktera tam zila dostatecne dlouho aby to tam znala lepe nez mapa.
Jinak se mi osvedcili OSM (open street maps) v androidu v nejakem programu co je umi nacitat.
Pro moje mapy vygenerovane z Touratech QuoVadis pouzivam PathAway ale na jednojadrovem procesoru se to vlece a i pri pomale jizde v terenu je casto o 5-10 sekund pozadu za realitou. Ale 10" tablet muzu mit v zornem poli ridice, zatimco windows notebook s dotykovou obrazovkou ovlada navigatorka a moc na nej nevidim. Takze pokud jde o to projet brodem zpet stejnou cestou tak na to mam ji, ona rika 2 doprava, dobry rovnej jeste 5 metru pak prudce doleva... a na normlani jizdu kde vidim cestu tablet staci.
Pro jizdu nasilnici se mi osvedcil Backcountry navigator, je ale potreba mit natazene mapy ze serveru, na to existuje program, ktery je bohuzel uz zablokovan na nejpeknejsim renderu OSM, protoze generoval zadosti o ctverce ktere nebyly nikdy spocitane protoze nikdo nikdy nechtel kus more v nejvyssim rozliseni a delalo jim to problemy s asi uloznym mistem, protoze pocitali ze lidi vygeneruji mista kde se pohybuji a ne jako treba ja cely island v maximalnim zoomu. Kazdopadne ten program je docela pekny, pekne loguje track, na tom tabletu chodi celkem svizne.
Ani jeden z programu neroutuje. Na routovani mam Sygic, ale ten Island nema.
A ty mapy z klubu 4x4 to uz jsem snad nekde uvadel. Je to z jejich webu http://f4x4.is/. Je to ve fromatu tusim SHP do meho palubniho gisu se to dalo slusne naimportovat, pak jsem si to pojmenoval, obarvil a davam si to do mapy jako overlay, a pravda casto se to od nemecke mapy odlisovalo o desitky metru, hlavne tam kde bylo videt ze cesta se zmenila. Treba na spojce mezi F210 a F261. Kolem souradnic 63.83214N / 19.47789W se kde nemecka mapa ukazovala jet po relativne vyjezdnene ceste smerujici po nejake mene prudke strane kopecku a turisti meli track rovne do kopce hlava nehlava po stoupani, kde bych se asi na nohou neudrzel. Jenze mirna cesta byla s tak vyjetejma kolejema, ze bych tam mozna jel s volvem, ktery ma 40cm pod diferakem, ale s nisanem to neslo. Takze jsme jeli podle turistu. Takze jo urcite se vyplati si to stahnout a integrovat do mapy.
Ale zadnej navod na GARMINa u me necekejte. GPS rucni nepouzivam, tedy mam starej Magellan, co pomalu dosluhuje a spis jako tracking a backtracking zarizeni, abych se mohl v neprizni pocasi vratit aspon puvodni cestou. Ale v aute pouzivame pocitace. Ten tablet taham vicemene taky proto, ze potrebuju mit zalohu.
Nissan TerranoII, Volvo C303, Subaru Impreza, Subaru Outback... a furt to není dost aut.

Avatar uživatele

Autor tématu
malyjaponec
Diskuzní Guru
Příspěvky: 303
Registrován: Čt 20.08.2009, 9:10
Témata: 5
Auto: Terrano II, Subaru Outback + Impreza, TGB-1112
Místo/Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Island - ptejte se a nekdo vám třeba odpoví...

Příspěvekod malyjaponec » Út 01.07.2014, 21:17

malyjaponec » pon 01.04.2013, 9:33 napsal:Ahoj, mam par dotazov k ceste na Island autom. Ako sa pozeraju Dansky zeleny na upravene offroady? Akym sposobom si riesil varenie? Je mozne si trajektom viest plynovu bombu? Akym sposobom si riesil wc vo vnutrozemi?
Cestujeme uz za mesiac a toto su veci, ktore este nemame doriesene :D Dakujem


Tak termíny "zeleny" podobné nemám rád. Jestli chcete hovořit o policistech, tak říkejme policisté, nebo policajti, když už to musí být. Navíc kdo ví jaký uniformy tam nosej. Nebo myslíte zelený mozky? To asi ne. A k otázce: nedokážu odpovědět, protože dánského policistu jsem nikdy nepotkal. Loď patří faerské firme, což jsou vlastně taky dánové, ale přijem aut na loď neřídí policisté, ale zaměstnanci firmy. A těm je úplně jedno, co povezou, hlavně, že to má předepsané rozměry.

Na Islandu upravené auta už vůbec neřeší. Islanďané si upravují auta víc než my. Teda trošku jinak. U nás to je samej pevnostní nárazník, zahrádka s lanama proti větvím, šusplech, ochranné rámy pod zadní nárazník a podobně. Na islandu jdou do větších, jestě větších a úplně největších kol a tím končí. Pravda, že mají na to udělátka, takže i když posunou kola na každé straně o 20cm ven z auta, tak to nečumí, mají na to plasty pro každé současné auto. Máme tam známého co pracuje v autodílně a říkal, že to jen stačí jít ke správnému chlápkovi, říci typ vozu a jak velké rozšíření to má být a on má formy a do pár dní udělá plasty a nastříká v barvě vozu. Asi to nejsou klasické formy vstřikovací ale nějaké vakuové kdy se to dělá z nahřáté desky a vcucne se to do formy, ale výsledek je dokonalý. Pokud se větší kola už nevejdou pod blatník tak samozřejmě dělají úpravy s změnou pozic náprav, vyřezáním originálních plechů kolem kola atd... je toho plnej youtube. Ale nikdo tam nemá pevnostní nárazník nebo nějakou ochranu proti větvím. Nejsou tam stromy! A navijáky jsou relativně málo rozšířené. V předělaným offu s velkýma kolama jezdí kde jaký farmář ale naviják má asi jen opravdový nadšenec, který jezdí do terénu jen tak pro radost. Jako u nás.

Vaření, klasický PB vařič, 2 plotýnky. Na 5 týdnů dvěma lidem vystačili 2 bomby 2kg. Co je potřeba je dokonalá ochrana proti větru. Naprosto zakrytovat celý vařič tak aby na tom seděl hrnec a navazoval na větrokryt. A ještě jsme to stavěli za kolo u auta a podobně. Když vám vane nonstop 50km/h vítr a chcete něco uvařit tak s holým vařičem není šance. Vařili jsme snad na jednu výjimku venku vedle auta. Plyn se tam dá koupit, zjišťoval jsem to kvůli možnosti vzít si tam bombu a jezdit na LPG z bomby ale cenově se to nevyplatí, stojí víc než benzín přepočteno na kilometr. Ovšem bomby asi budou mít jiné zakončení a nevím jestli mají 2kg, určitě mají 10kg nebo 5kg do grilu. Grilovani tam je oblibené a kdo se nechce patlat s uhlím tak ma gril na plyn.

Bomba v trajketu no problem. Poprve nam na auto nalepili nalepku neco ve stylu "gas inside", zůstala tam do další cesty a tím pádem se nás už ani při naloďování neptali.

Toalety ve vnitrozemí jsou zajímavá otázka. Dost často při cestě narazíte na chaty, které jsou třeba zavřené (soukromé, turistické kluby) a nebo jsou i otevřené ale pokud mají poblíž toaletu bývá otevřená a lze ji využít. Já jsem při poslední cestě ze srandy dával pozice záchodků do androidí aplikace vodafonu CZ WC guide, možná je vodafon nevymazal z databáze a stále tam jsou :) Ale jen tam kde jsem měl dostupný internet :)
Pokud není chata ani záchodek v dohledu tak pak nezbyde než dřepnout proti větru... Každopádně v chráneném území - národní parky píšou, že si máte odvést to co si přivážíte a nic tam nepohřbívat, což se možná vztahuje i na exkrementy. V NP se navíc nesmí kempovat jinde než v oficiálních kempech. Nelze zůstat někde na parkovišťátku u cesty. To lze mimo park. Jinak v NP určitě je zákaz sjet mimo cestu (off-roading) a nejsem si jistý zda to neplatí po celém islandu. Nechci řešit co je cesta a co není, to je totiž skoro filozofická otázka. No to jsme už někde jinde. My jsme měli sebou mobilní záchod (fotky pošlu až je stáhnu z mobilu) k velké nevoli části účastníků zájezdu. Problém byl, že to vůbec máme na autě, takže se to použilo prakticky za ten měsíc 2x.
Nissan TerranoII, Volvo C303, Subaru Impreza, Subaru Outback... a furt to není dost aut.

Avatar uživatele

Autor tématu
malyjaponec
Diskuzní Guru
Příspěvky: 303
Registrován: Čt 20.08.2009, 9:10
Témata: 5
Auto: Terrano II, Subaru Outback + Impreza, TGB-1112
Místo/Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Island - ptejte se a nekdo vám třeba odpoví...

Příspěvekod malyjaponec » Út 01.07.2014, 21:29

http://stuff.jiffaco.cz/temp/zachod/ - mobilni zachod, montuje se to na srouby co drzi rezervu. Dole se to opira o zadni naraznik, je videt na fotce cverecek kde to naraznik otlacilo, pomoci sroubu lze nastavit vysku nad terenem a dalsi postup je kazdemu jasny... je to pohodlnejsi nez v silnem vetru a desti sedet nekde na bobku... je to z poloviny recese ale je to udelane tak aby to realne fungovalo.
Nissan TerranoII, Volvo C303, Subaru Impreza, Subaru Outback... a furt to není dost aut.

Avatar uživatele

Edgar
Staroffrouďák
Příspěvky: 22861
Registrován: Út 03.03.2009, 20:12
Témata: 51
Věk: 38

Re: Island - ptejte se a nekdo vám třeba odpoví...

Příspěvekod Edgar » Út 01.07.2014, 22:35

A normálně na prudko na zem jo? ;-)
Neco takovyho chcu na pytel nebo igelitku ať se to všude neválí :-)

Avatar uživatele

druid
salónní magik
Příspěvky: 1285
Registrován: Po 30.04.2012, 14:25
Témata: 15
Auto: Japoncký
Místo/Bydliště: Pytlik z Podprdy

Re: Island - ptejte se a nekdo vám třeba odpoví...

Příspěvekod druid » Út 01.07.2014, 23:26

......

Avatar uživatele

Autor tématu
malyjaponec
Diskuzní Guru
Příspěvky: 303
Registrován: Čt 20.08.2009, 9:10
Témata: 5
Auto: Terrano II, Subaru Outback + Impreza, TGB-1112
Místo/Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Island - ptejte se a nekdo vám třeba odpoví...

Příspěvekod malyjaponec » Stř 09.07.2014, 13:38

Edgar » úte 01.07.2014, 22:35 napsal:A normálně na prudko na zem jo? ;-)
Neco takovyho chcu na pytel nebo igelitku ať se to všude neválí :-)


Tak udelas diru, pak udelas potrebu a pak ji zahrnes... nic na zemi se valet nenecha a pokud to je jen to hovno bez papiru (kdo by se utiral!), tak to se v mistnim desti rozpusti do tydne neni po nem ani pamatka. Samozrejme pytel je lepsi ale kde to vozit a kam to hodit, to je jen odlozeni problemu.
Nissan TerranoII, Volvo C303, Subaru Impreza, Subaru Outback... a furt to není dost aut.

Avatar uživatele

hst
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 84
Registrován: So 05.11.2011, 19:04
Témata: 3
Auto: LR Discovery 3
Místo/Bydliště: Praha
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:

Re: Island - ptejte se a nekdo vám třeba odpoví...

Příspěvekod hst » Ne 27.07.2014, 18:30

Ahoj,
Pls mel bych k Islandu nasledujici dotazy:

1. Je obecne ok kempovani "na divoko" mimo oficialni kempy? Sucharda má např. v průvodci že v oblati NP Landmannalaugar není mimo kempy dovoleno. Z toho usuzuju, ze mimo NP je to v pohode? Chapu asi ze zajizdet nekde daleko od silnice na mape = na islandu ilegalni offroad, ale kdyz zakempuju nekde par metru od silnice na placku?

2. Jak je v lete na Isladnu ve vnitrozeni v noci zima? (stanovani)

3. Jaky je "obvykly" trajekt? Jede se do/z Rejkjaviku? Nebo Do/Z Seydisfjordur nebo do Rejk./Z Seydisfjordur? Jestli ma cenu planovat prejeti ze zapadu na vychod, nebo kolecko atd.

4. Limituji / kontroluji nejak dovoz vlastniho jidla? Vzhledem k cenam, bych se docela zasobil z CR...

5. Vyska auta 1,9 metru na trajekt - jak moc kriticke to je, kontroluji to hodne? Mam ve snizene poloze ca 1,95 metru. Stane se neco kdyz si koupite do 1,9 a pak to decentne presvihnete? Doplatite? Vyhodi vas?

6. Obecne, je ve vnitrozemi (ala F910 a Gaesavatnaleid napriklad) GSM signal?

Diky moc zkusenejsim!
Honza
DIII, namotávák, 2xbatt, CB, střešní zahradnictví se semaforem, markýza od Huberta už je dávno a teď je i teplá sprcha.


3X.
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 44
Registrován: Ne 21.08.2011, 22:21
Témata: 4
Místo/Bydliště: Severní Morava

Re: Island - ptejte se a nekdo vám třeba odpoví...

Příspěvekod 3X. » Po 28.07.2014, 7:32

hst » ned 27.07.2014, 18:30 napsal:Ahoj,
Pls mel bych k Islandu nasledujici dotazy:

4. Limituji / kontroluji nejak dovoz vlastniho jidla? Vzhledem k cenam, bych se docela zasobil z CR...

5. Vyska auta 1,9 metru na trajekt - jak moc kriticke to je, kontroluji to hodne? Mam ve snizene poloze ca 1,95 metru. Stane se neco kdyz si koupite do 1,9 a pak to decentne presvihnete? Doplatite? Vyhodi vas?

Diky moc zkusenejsim!
Honza


ad 4)
Existují přísné kontroly dovozu alkoholických nápojů.
Je dovolen dovoz:
1 litr lihovin a 1 litr vína a 6 litrů piva nebo
1 litr lihovin a 9 litrů piva nebo
3 litry vína a 6 litrů piva nebo
1,5 litru vína a 9 litrů piva nebo
12 litrů piva na osobu starší 20 let, dále pak dovoz 200 kusů cigaret (nebo 250 g tabáku) na osobu starší 18 let.
Je možno dovézt maximálně 3 kg potravin v ceně do 25 000 ISK. Je zakázán dovoz narkotik, masa a masných výrobků.

ad 5) kritické to je, protože se nemusíš vejít do podpalubí. Jednotlivé paluby mají různé výšky, proto je v cenách rozdíl.

Avatar uživatele

Autor tématu
malyjaponec
Diskuzní Guru
Příspěvky: 303
Registrován: Čt 20.08.2009, 9:10
Témata: 5
Auto: Terrano II, Subaru Outback + Impreza, TGB-1112
Místo/Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Island - ptejte se a nekdo vám třeba odpoví...

Příspěvekod malyjaponec » Út 12.08.2014, 23:33

hst » ned 27.07.2014, 18:30 napsal:Ahoj,
Pls mel bych k Islandu nasledujici dotazy:

1. Je obecne ok kempovani "na divoko" mimo oficialni kempy? Sucharda má např. v průvodci že v oblati NP Landmannalaugar není mimo kempy dovoleno. Z toho usuzuju, ze mimo NP je to v pohode? Chapu asi ze zajizdet nekde daleko od silnice na mape = na islandu ilegalni offroad, ale kdyz zakempuju nekde par metru od silnice na placku?

2. Jak je v lete na Isladnu ve vnitrozeni v noci zima? (stanovani)

3. Jaky je "obvykly" trajekt? Jede se do/z Rejkjaviku? Nebo Do/Z Seydisfjordur nebo do Rejk./Z Seydisfjordur? Jestli ma cenu planovat prejeti ze zapadu na vychod, nebo kolecko atd.

4. Limituji / kontroluji nejak dovoz vlastniho jidla? Vzhledem k cenam, bych se docela zasobil z CR...

5. Vyska auta 1,9 metru na trajekt - jak moc kriticke to je, kontroluji to hodne? Mam ve snizene poloze ca 1,95 metru. Stane se neco kdyz si koupite do 1,9 a pak to decentne presvihnete? Doplatite? Vyhodi vas?

6. Obecne, je ve vnitrozemi (ala F910 a Gaesavatnaleid napriklad) GSM signal?

Diky moc zkusenejsim!
Honza


1. kempovani na divoko nelze v narodnim parku, tam ani neni vhodne nekde na pakrovisti stat s camperem, proste pouze v kempu. Narodni parky zavedli kolem roku 2008 a pokryvaji hlavne okoli nejvetsiho ledovce. Lze to nekde dohledat, ted nemam prehled, co noveho vzniklo. Jinak kempovani neni zakazane, je potreba pamatovat ze kazdy pozemek tam ma vlastnika (zadne tohle je statni nebo jzd takze nici) a pokud vlastnik napise ceduli "zde mi nekempujte" tak je vhodne to respektovat.

2. v noci muze jit pod 10 stupnu, ja se pamatuji ze jeden den v zari jsme meli k nule a o prazdninach to taky slo krasne pod 10, ale jak kde, pokud jste v nadmorske vysce 1000 metru a stojite kilometr od nejvetsiho ledovce vatnajökull tak pocitejte s tim ze v noci z ledovce potahne zima, kdyz bude foukat priznivy resp. nepriznivy vitr.

3. O trajektu ze RVK do SEYD nic nevim. Podle me nic takoveho neexistuje. Trajek z danska jzdi vyhradne do SEYD predevsim proto ze ve vychodni casti more nejsou takove vlny. Do RVK jezdi pouze nakladni lode. Pokud poslete auto kontejnerem je urcite lepsi ho poslat do RVK, protoze mate bliz mezinarodni letiste. Takze pro presun od lodi do hlavniho mesta jedine po silnici cislo 1. Na druhou stranu do RVK prakticky nepotrebujete, kdo by tam jezdil. My to resime tim, ze z EGILS namirime na 910 a prejdeme nejaky teren a do RVK se dostaneme tak druhy tyden, nebo az na konci cesty. Mame tam zname, takze tam vetsinou nakonec na den zajedem. Po silnici 1 se s rychlym autem da z RVK dojet do SEYD za den, jihem. Podle me severni cesta je pomalejsi a delsi, to si muzete propocitat na nejake navigaci.

4. O dovozu jidla najdete na webu hodne. Velmi strucne: zadne tepelne nezpracovane maso, mleko, vejice pod... to plati i pro salam, protoze tezko prokazete ze je tepelne opracovany, asi to na nem anglicky neni. Alkohol byl zminen. Ja jsem vinar takze na 2 osoby bereme 5 litrovou krabici vina a jeden litr jako darek, plus 3 litrovou na popijeni cestou pres dansko, kterou pak nekde nechame mistnim bezdomovcum. A pak je omezena hmotnost potravin takze volime ruzne pytlikove polevky, protoze ty tam nemaji, nebo nemaji ty co nam aspon trochu chutnaji... a pak prijde bonus v egistaðiru a nakup jidla za 5-10 tisic ISK, ktere nam za tyden dojde, takze z divociny mirime zpet do nejakeho bonusu nebo netto.

5. Vysku meri. Stale lepe. V dansku jsme vystridali 3 přistavy = hansholm, esbjerg, hirthalls ... naposled jsem videl jak buduji brany pro "check in" s inframerenim vysky vozu. Je to ale primarne problem ridice. Protoze 1.9 znamena ze tam maji o 5cm vys strop, 1.9 jsou osobaky, ktery nazenou na zvedaci rampu a pak priskripnou a kdo je vyssi uz neni. Dalsi mira je tusim 2,3 nebo 2,5m to jsou klasicky offroady a pak maji jeste o neco vyssi prostory a pak nakladaky s vyskou i 4m. Je potreba si objednat a zaplatit spravnou vysku. Ja jsem taky uvazoval o tom ze se zahradkou mam 195 a kdyz vypustim kola, sundam rakev do auta atd... rozdil v cene je ale neni to tak hrozne relativne nepodstatne proti ubytovani v kajutach napriklad. Takze jsem nakonec sundaval jen zemni kotvu, ktera teoreticky byla v limitu ale nechteli jsme riskovat. Takze dobre si auto omerit bez nakladu, protoze nevite jak pojedete nalozeny zpet. Pridat 5cm a to nahlasit pri bukovani mista. Zazili jsme prakticky prazdny trajekt (tam na konci prazdnin, pak neni s vyskou problem treba ani 1,9m ramlu nespusti) ale taky plny az po okraj a taky celou noc cekani na faerech kvuli tomu ze nekdo kdo tam nevystupoval nechal auto tak ze prekazelo. Misto hodinove zastavky tam lod stala celou noc a prijela pak pozdeji. Ale stane se ze lod odjede na rozhodnuti kapitana drive, nam se stalo ze odjezd z islandu posunuli z 20 hodin na 12... je potreba mit zapnuty mobil poslednich par dni a nepocitat s tim ze dojedete k lodi na minutu presne pred odjezdem, ja to bookuju primo provozovatele lodi, takze pak volaji z danska. Ti co si to koupi pres cestovku u nas, tak jim pak volala cestovka.

6. Gæesavatnaleid je skoro vsude. Kdyz to vezmu od Askji tak v te cerne pousti jiznde od sopky jsme myslim koukali na fejzbuk. U kistufellu taky signal byl. Mezni nim a husimi jezery na takove vyvysenine jsme zkouseli IP telefonii ale po gprs to moc neslo. Jo zapomel jsem napsat, ze jsme jeli tou nejjiznejsi cestou co kopiruje ledovec. Nevim jak ve vonaskardu tam je to za kopcem ale jak se objevi Hauslon (jestli si dobre pamatuju to jezero) tak tam zase je. Kdyz se jede po jeho serverni strane je tam vyskej kopec kam vede silnicie a je tam zakaz (staff only) a to je pro to ze nahore je BTSka a vozej tam naftu. Podivejte se na pokryti vodafonu nebo siminu, je vicemene podobne.
http://www.siminn.is/english/support/coverage/
http://www.vodafone.is/en/information/coverage/
Siminn ma mozna lepsi pokryti 3G signalem, ale obecne kdyz jste na F910 tak na bunce budete asi jen vy a i na GPRS EDGE to chodi docela pouzitelne. Obcas se chyti i 3G v mistech kde to nemaji nabarvene. Ale nekde i treba 50km od mesta u relativne velke silnice mate vubec problem chytit signal, prekvapive divocina je pokryta dobre.
Chtel jsem napsat ze stoji pro to projit si http://www.safetravel.is/ ale mivali tam frekvence na zachranare a uz nemaji. Pravda je ze pouzivaji hodne Tetru a kdo to z nas ma? Ale casto mivaji i radiostanice na VHF ale jen pro spojeni na kratkou vzdalenost. Dokonce i turisticky klub 4x4 uz doporucuje GSM pro komunikaci, ze to dostacuje temer vsude. Ale pokud cestuje vic aut je dobre mit vysilacky, aby clovek nerval pres reku instrukce co ma dalsi auto delat, lidi delaji foto zastavky a kolona se rychle rozpadne, takze radio je na to dobra vec.
Nissan TerranoII, Volvo C303, Subaru Impreza, Subaru Outback... a furt to není dost aut.


Vrátit se na “Expedice a cestování”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host