Ak mas nejake pekne zdroje, kde dostal pullpal zabrat, tak prosim ukaz.
Cez vikend som bol v obchode, ktory pouzivam tak som si mohol odfotit kotvu co predavaju,

stoji cca 100 eur, teda cca $120 alebo 150 AUD. Je testovana do taznej sily navijaka 6500 kg co mam na aute. Robi ju vyrobca 4MAD. Ako vidno z obrazka kriticke casti nie su zavisle na skrutkach, tah je cez cap ktory je napevno nazvarany a ma dostatocne velky priemer, pripadne sa v terene da nahradit (mam pred este navrtanu dieru). Kridla lopaty sa takisto daju vymenit ak clovek znici. Aj tak je pre mna dost zbytocne prekomplikovana.
Doma mam rucne robenu Danforth, velmi podobna konstrukcia, klasicka tazna tyc ukotvena do domceka na tyc s lopatami. Akurat je nerozoberatelna a relativna nevyhoda na expediciu je vaha, vazi cez 20 kg. Ale podla mna ovela pouzitelnejsia najma do piesku ako pullpal.
Zelezne koly a retaze - vsetko je to o tom, kolko toho clovek chce tahat so sebou a kolko casu moze zabit neuspesnymi pokusmi. To riziko ze stravis den neuspesnymi pokusmi je realne, (a nie v piesku a horucave ale v snehovej fujavici s rychlo sa bliziacou nocou) sa mi to uz stalo. Koly su pouzitelne v aspon minimalne tvrdom terene (teda nie piesok, sneh) a takisto nefunguju v skalnatom terene, co je prakticky vsade u nas na kopcoch - nemas sancu zarazit kol do hlbky aspon meter, pretoze narazis na skaly. Tie kolikove T-cka co si daval na obrazku z AU, to tak clovek moze pouzit na zaistenie stanu, ak by si ich potreboval zarazit dostatocne hlboko, tak ich ohnes alebo rozmlatis vrch len trepanim po nich. Zaklad je hrubostenna rurka aspon 2" hruba a 1m dlha, treba aspon 2 ks a minimalne 2.5 kg kladivo s dlhou rukovatou, tou kemperskou sekerkou na obrazku ich zasa nezatlcies lebo je moc lahka.
Taketo veci ked si clovek vyskusa par krat, tak zisti. Zasa rurky sa zidu na ine veci, (pacidlo, lamadlo) ale vsetko je to o vahe. Ja osobne uznavam jednoduchost a viacucelovost veci. Danforth kotva sa mi paci lebo ma iba 2 funkcne casti a je extremne jednoducha a neznicitelna.
Zakopavanie pneu - to sa tak hodi, ked ste 5 na plazi a zakopete sa do piesku - clovek nema so sebou vybavenie, ale zasa sa mozete 5 striedat pri kempovacej lopatke. Na 1osobove expedicie je to blbost ako traky. Ty hlavne potrebujes vyriesit problem, neminut moc energie a vody a nestresovat sa pri tom.
Co sa tyka naradia a zrucnosti - jasne, chapem. Nie kazdy ma moznosti, ja osobne byt tebou ale teraz kazdy vikend nacvicujem a dam aj tej pullpal kotve poriadne zabrat, ak sa ma utrhnut, nech to spravi teraz ked si doma za barakom nie 1000 km od civilizacie. Mam kamaratov co jazdia Rallye Dakar (a firma kde som robil zabezpecuje sledovanie jazdcov cez iritrack, takze aj ja moji byvali kolegovia stravili nejaky cas v kontakte s Dakarom, ja som sa zial na Rallye nikdy nedostal) a o takychto veciach sa rozpravame, zvlast psychologicke hladisko, ked si clovek musi poradit sam (motorkari/quad) je dost dolezite. Ako hovorim, ja osobne Ta obdivujem, ze si na taku trasu trufas.
Drzim palce a nech sa Ti dari, budem sledovat, ak by som mohol poradit nejakou radou alebo svojim skromnym nazorom, budem rad.