forester automat

Asi bych urazil SUBI Team, kdybych sem nedal tudle príma značku :-)
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Avatar uživatele

Autor tématu
Vláďa
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 869
Registrován: Út 29.03.2005, 11:50
Témata: 87
Místo/Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

forester automat

Příspěvekod Vláďa » Stř 30.09.2009, 17:07

Zamluvil jsem si forestra v automatu, 2turbo,je to rok 98, najeto 109tis, servisní knížka. Automat řadí bez problémů, ale co mám zkontrolovat, nikdy jsem automat neměl. Jinak nikde nic neteče, startuje bet problémů, po výměně rozvodů. Má tlačítko na sníh, pochopil jsem že to je zamčení mezinápravy. A má na řadičce ještě jedno tlačítko, což jsou asi redukce. Co mám vyzkoušet abych věděl že je šechno OK. A mám pak vyměnit olej v převodovce? Děkuji za rady, ať nekoupím něco co mě naštve. Ale po přečtení článků tady všichni forestra chválí.
telefon na venkovskýho kluka: 605 258 735

Avatar uživatele

paramount2
Pejsáček
Příspěvky: 13598
Registrován: Pá 05.06.2009, 18:42
Témata: 18
Auto: Icebreaker, Explorer LPG
Místo/Bydliště: Kamenice
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: forester automat

Příspěvekod paramount2 » Stř 30.09.2009, 20:16

Já myslím, že by subárko mělo, podle toho co popisuješ, bejt o.k. Jinak když kupuju automat, tak ten olej v převodovce vždycky měním, páč nikdo neví jak dlouho tam je. A tlačítko na páce...není to spíš na "sportovní" jízdu? Řadí pak ve vyšších otáčkách...taková forsáž...
Stát není řešením problému, stát je jeho součástí.
Ronald Reagan.


vladimir_xh
Závislý diskutér
Příspěvky: 228
Registrován: Stř 30.09.2009, 20:11
Témata: 2
Auto: Subaru Forester 2.0

Re: forester automat

Příspěvekod vladimir_xh » Stř 30.09.2009, 20:32

Ahoj Vláďo, s tím automatem nemáš moc pravdu. Sněhová vločka se používá na kluzském povrchu(ledu, uježděném sněhu) automat řadí rovnou dvojku. Přeskakuje jedničku. Je to z důvodu aby na kola nebyl přenesent takový krouťák a kola nezačala zbytečně hrabat. To druhé tlačítko je power, to se používá pro sportovnější styl jízdy. Automat ti začne řadit ve vyšších otáčkách.
Ač to bude znít divně, tak automat u modelu SG (do roku 2002) nemá klasický mezinápravový diferenciál, ale něco na způsob lamelové spojky. Jak to přesně funguje by musel vysvětlit někdo odbornější. Diferenciál mají pouze Forestry s manuální převodovkou. Uzávěrku středového difu nemá žádný forester. Manuál má pouze diferenciál s lamelovou spojkou, která supluje uzávěru.
Automat nemá žádnou redukci. Tu má pouze atmosférický 2.0, je v poměru cca 1:1,5. Pomůže hodně, ale kdyby byla 1:2 byla by lepší.
Forester s turbem a manuální převodovkou nemá redukci vůbec.

Mám Forestra SF 2003 92kw 5MT+redukce, je to moc fajn auto, spolehlivé.Když je s turbem tak je zatraceně rychlé. A na sníh údajně bomba, to zatím nemůžu potvrdit, bo jsem s ním v zimě ještě nejel. Ale už se moc teším :hop:
Kdyby jsi chtěl nějaké další info, tak na http://subarufanclub.cz/ je fajn parta co ti rádi poradí.
Doufám, že tu nikoho nenaštvu, že provádím agitaci :D :shaman:

Ps: tady je to taky fajn :pivo:

Avatar uživatele

Taz
Táta surfer
Příspěvky: 24352
Registrován: Po 05.11.2007, 20:42
Témata: 29
Auto: Bylo všechno možný,teď už jen korejský obludky...
Místo/Bydliště: v týdnu poslední obydlená zatáčka před Vídní

Re: forester automat

Příspěvekod Taz » Stř 30.09.2009, 20:38

vladimir_xh napsal:Ahoj Vláďo, s tím automatem nemáš moc pravdu. Sněhová vločka se používá na kluzském povrchu(ledu, uježděném sněhu) automat řadí rovnou dvojku. Přeskakuje jedničku. Je to z důvodu aby na kola nebyl přenesent takový krouťák a kola nezačala zbytečně hrabat. To druhé tlačítko je power, to se používá pro sportovnější styl jízdy. Automat ti začne řadit ve vyšších otáčkách.
Ač to bude znít divně, tak automat u modelu SG (do roku 2002) nemá klasický mezinápravový diferenciál, ale něco na způsob lamelové spojky. Jak to přesně funguje by musel vysvětlit někdo odbornější. Diferenciál mají pouze Forestry s manuální převodovkou. Uzávěrku středového difu nemá žádný forester. Manuál má pouze diferenciál s lamelovou spojkou, která supluje uzávěru.
Automat nemá žádnou redukci. Tu má pouze atmosférický 2.0, je v poměru cca 1:1,5. Pomůže hodně, ale kdyby byla 1:2 byla by lepší.
Forester s turbem a manuální převodovkou nemá redukci vůbec.

Mám Forestra SF 2003 92kw 5MT+redukce, je to moc fajn auto, spolehlivé.Když je s turbem tak je zatraceně rychlé. A na sníh údajně bomba, to zatím nemůžu potvrdit, bo jsem s ním v zimě ještě nejel. Ale už se moc teším :hop:
Kdyby jsi chtěl nějaké další info, tak na http://subarufanclub.cz/ je fajn parta co ti rádi poradí.
Doufám, že tu nikoho nenaštvu, že provádím agitaci :D :shaman:

Ps: tady je to taky fajn :pivo:

:shock: takovouhle agitaci s odborným výkladem si taky nechám líbit,káždá info dobrá,navíc očividně víš o čem mluvíš :vino:
Autoškola,řidičáky na všechny skupiny,vratky po odebrání,prostě cokoliv je potřeba kolem autoškoly


vladimir_xh
Závislý diskutér
Příspěvky: 228
Registrován: Stř 30.09.2009, 20:11
Témata: 2
Auto: Subaru Forester 2.0

Re: forester automat

Příspěvekod vladimir_xh » Stř 30.09.2009, 21:06

Jo, něco jsem si o tom naštudoval. A při používání dávám dohromady teorii a praxi. A jen si potvrzuji, že Forester je kvalitní auto. Není to offroad, nikdy nebude, ale umí toho víc než na co vypadá. Prostě slušný kompromis.
I když moje srdce bije pro nějakého pěkného pick-upa. Třeba jednou.......
Vláďa

Avatar uživatele

Taz
Táta surfer
Příspěvky: 24352
Registrován: Po 05.11.2007, 20:42
Témata: 29
Auto: Bylo všechno možný,teď už jen korejský obludky...
Místo/Bydliště: v týdnu poslední obydlená zatáčka před Vídní

Re: forester automat

Příspěvekod Taz » Stř 30.09.2009, 21:08

nevím,kombinoval jsem legacy a L200 v americké verzi a tak nějak pořád vzpomínám líp na tu legu...ale přeji ať se zadaří :vino:
Autoškola,řidičáky na všechny skupiny,vratky po odebrání,prostě cokoliv je potřeba kolem autoškoly

Avatar uživatele

Autor tématu
Vláďa
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 869
Registrován: Út 29.03.2005, 11:50
Témata: 87
Místo/Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: forester automat

Příspěvekod Vláďa » Stř 30.09.2009, 21:18

Jo dík, vyčerpávající informace. A dá se za jízdy zmáčknout tlačítko power třeba když budu chtít předjíždět? A na automatu 1.2.3. řadí teda jenom jedničku, nebo do 2 nebo do trojky. A na sněhu nebo bahně dávat třeba jen 3? Dík
telefon na venkovskýho kluka: 605 258 735

Avatar uživatele

paramount2
Pejsáček
Příspěvky: 13598
Registrován: Pá 05.06.2009, 18:42
Témata: 18
Auto: Icebreaker, Explorer LPG
Místo/Bydliště: Kamenice
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: forester automat

Příspěvekod paramount2 » Stř 30.09.2009, 21:25

Jo, to tlačítko se občas při předjíždění uplatní. Jinak 1,2,3....řadí do určené rychlosti-jízda s vlekem, na sněhu, ledu, blátě z kopce...brzdíš motorem. Obecně to v terénu nemá smysl, normálně jezdíš na D.
Stát není řešením problému, stát je jeho součástí.
Ronald Reagan.


vladimir_xh
Závislý diskutér
Příspěvky: 228
Registrován: Stř 30.09.2009, 20:11
Témata: 2
Auto: Subaru Forester 2.0

Re: forester automat

Příspěvekod vladimir_xh » Stř 30.09.2009, 21:34

S automatem jsem najel jen asi do tisíce km. Tak nejsem až tak moc fundovaný, ale přeci jen: Power klidně libovolně, když budeš vědět že chceš předjíždět tak to máčkni a posune to řazení do vyšších otáček. 1,2,3, jak říkáš, řadí do udané rychlosti. Jednička na sjíždění prudkého sjezdu v terénu, nebo třeba vytahování. Trojka dobrá do města, zbytečně nepodtáčíš motor, což je také důležité. D-čko ven z města. Mezi D-čkem a trojkou můžeš za jízdy, jen pozor na otáčky když jdeš dolů.

Avatar uživatele

Taz
Táta surfer
Příspěvky: 24352
Registrován: Po 05.11.2007, 20:42
Témata: 29
Auto: Bylo všechno možný,teď už jen korejský obludky...
Místo/Bydliště: v týdnu poslední obydlená zatáčka před Vídní

Re: forester automat

Příspěvekod Taz » Stř 30.09.2009, 21:45

vladimir_xh napsal:S automatem jsem najel jen asi do tisíce km. Tak nejsem až tak moc fundovaný, ale přeci jen: Power klidně libovolně, když budeš vědět že chceš předjíždět tak to máčkni a posune to řazení do vyšších otáček. 1,2,3, jak říkáš, řadí do udané rychlosti. Jednička na sjíždění prudkého sjezdu v terénu, nebo třeba vytahování. Trojka dobrá do města, zbytečně nepodtáčíš motor, což je také důležité. D-čko ven z města. Mezi D-čkem a trojkou můžeš za jízdy, jen pozor na otáčky když jdeš dolů.

Takže automat stejný jako jinde,jeep taky tak,jen to D bylo normál na ježdění :vino:
Autoškola,řidičáky na všechny skupiny,vratky po odebrání,prostě cokoliv je potřeba kolem autoškoly


vladimir_xh
Závislý diskutér
Příspěvky: 228
Registrován: Stř 30.09.2009, 20:11
Témata: 2
Auto: Subaru Forester 2.0

Re: forester automat

Příspěvekod vladimir_xh » Stř 30.09.2009, 22:06

Jak jsem říkal, moc jsem s automaty nenajezdil. Ve většině Subárek je čtyřstupňový automat, je za to dost kritizované. Bo se to odborníkům zdá málo stupňů. Mám pocit, ale to už si fakt nejsem jistej, že 5 stupňů má Outback v 3.0 a Tribeca. Aspoň to jsem slyšel, ale tahle informace je s rezervou.
Myslím, že ty starší automaty byly všechny na obdobném principu. HD měnič, nebo HD spojka.
Až tak do detailu jsem automat nestudoval, z důvodu typu pohonu u Subárek jsem volil manuál.
Jestli budu mít zítra chvíli, tak se pokusím sem pověsit článek, jak přesně pracuje automat u Suba.


vladimir_xh
Závislý diskutér
Příspěvky: 228
Registrován: Stř 30.09.2009, 20:11
Témata: 2
Auto: Subaru Forester 2.0

Re: forester automat

Příspěvekod vladimir_xh » Čt 01.10.2009, 16:37

Tady je odkaz na článek, který popisuje jednotlivé systémy používané u Subaru.
http://www.subaruclub.cz/article_detail.php?id=28

Avatar uživatele

Autor tématu
Vláďa
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 869
Registrován: Út 29.03.2005, 11:50
Témata: 87
Místo/Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: forester automat

Příspěvekod Vláďa » Čt 01.10.2009, 19:30

Tak už je doma, zatím nemám čas, pak to všechno projdu. Jen podle těch článků co jsem čet, všude píšou rozdílný hodnoty na přiřazování zadku, teda poměr předek, zadek. No však zima ukáže. Jestli ňáká bude.
telefon na venkovskýho kluka: 605 258 735

Avatar uživatele

Taz
Táta surfer
Příspěvky: 24352
Registrován: Po 05.11.2007, 20:42
Témata: 29
Auto: Bylo všechno možný,teď už jen korejský obludky...
Místo/Bydliště: v týdnu poslední obydlená zatáčka před Vídní

Re: forester automat

Příspěvekod Taz » Čt 01.10.2009, 21:34

Vláďa napsal:Tak už je doma, zatím nemám čas, pak to všechno projdu. Jen podle těch článků co jsem čet, všude píšou rozdílný hodnoty na přiřazování zadku, teda poměr předek, zadek. No však zima ukáže. Jestli ňáká bude.

:hop: gratulace :hop:
Autoškola,řidičáky na všechny skupiny,vratky po odebrání,prostě cokoliv je potřeba kolem autoškoly

Avatar uživatele

Jusi
Legenda fóra
Příspěvky: 1242
Registrován: So 29.11.2008, 18:35
Témata: 1
Místo/Bydliště: Štiavnik
Věk: 31

Re: forester automat

Příspěvekod Jusi » Čt 01.10.2009, 22:29

pripajam sa... :hop:
A ticho zavidim, ako dokazete zivit viac aut... Mna ide to Pajero znicit... a keby nemam firemneho bruchoplaza, tak neviem neviem :ramena:

Raz by som chcel tiez poridit Forestrika
Stojím pevne na zemi, aj keď niekedy len dvoma kolesami


Vrátit se na “Subaru”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host