Držím všem palce. Komanche

Jakou offbaterku?

Máte na srdci něco vážnýho, co se týká offroadingu ?
Avatar uživatele

Karlos
Staroffrouďák
Příspěvky: 10831
Registrován: So 11.03.2006, 22:00
Místo/Bydliště: Санкт-Петербург
Věk: 101
Stav: Offline

Re: Jakou offbaterku?

Příspěvek od Karlos » Ne 08.03.2020, 20:43

yuasa


Obtížně se hovoří s hluchými. Těžko se ukazuje pravda slepým. Děsivé je dohadovat se s idioty.
Slova ‚národní uvědomění‘ a ‚vlastenec‘ se úplně vytratila ze slovníku politiků a médií. Vlastenectví národ posiluje, vytváří pocit sounáležitosti.

Avatar uživatele

Autor tématu
Chorche
Site Admin
Příspěvky: 38609
Registrován: Stř 22.12.2004, 11:09
Místo/Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Jakou offbaterku?

Příspěvek od Chorche » Ne 08.03.2020, 20:54

jo, černou vartu professional sem měl v běšcovi teť naposledy 5 let. Ale poslední 4 roky stála za hovno. Přitom auto 99% času stojí v garáži s baterkou votpojenou a pravidelně nabíjenou... Dyš sem vyjel v zimně, tak v mrazech po dni ježdění přez noc sem byl rát dyš sem nastartoval (byla to spíš loterie). Teť na podzim zdechla úplně dyš sem tahal kondyho ze žumpy...


Gdo chce psa jíst, hůlky si vždy najde...

Avatar uživatele

oltcitak
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 969
Registrován: Ne 31.01.2010, 18:32
Auto: Hyundai Starex 4WD,103kW
Místo/Bydliště: Nottingham,UK/Prievidza,SK
Stav: Offline

Re: Jakou offbaterku?

Příspěvek od oltcitak » Ne 08.03.2020, 21:30

Toz, ja som vcul spokojný, lebo 280W panel, co pri zamračenej oblohe v zime dava nejakých 0,4A-3A je pripojený na štartovaciu baterku, a tá na CTEK 250SA spolu s trakciou, takže najprv dobija štartovaciu batériu a potom impulzne trakciu a stále mam nabite obe.
Obrázek
Štartovacia bateria
Obrázek
Trakcna batéria


Hyundai Starex 4WD,103kW
***"Nikdo nieje tak beznadejně zotročený, ako tí, ktorí mylne veria, že sú slobodní.:" Johan Wolfgang von Goethe***

Avatar uživatele

fugín
Legenda fóra
Příspěvky: 1136
Registrován: Ne 07.10.2012, 4:14
Auto: LR free/ LR Disco 2
Věk: 54
Stav: Offline

Re: Jakou offbaterku?

Příspěvek od fugín » Ne 08.03.2020, 22:07

Sem před lety koupil Cargo GS-640 SHD 115Ah 1000A. V autě je 4 roky,v létě lednice v zimě Planar a zatím šlape furt jak nová. Za celou dobu co ji mám nebyla ještě ani jednou na nabíječce. Je sice drahá,ale až odejde doufám že seženu zase tu samou


EX- free 1.8/ +42mm/ zátěžovky MAD/ MT Insa turbo caiman sahara/ ochrana světel/ a překážející našlápy
Disco 2 TD5 2004/zvednuto 2" OME/Warn 9000/mezináprava/Goodrich KM2/CB/šnorchl/lehce chipnuto/ňáký železo/

Avatar uživatele

Kosťa Kostič
nováček
Příspěvky: 6
Registrován: Čt 08.09.2011, 0:20
Stav: Offline

Re: Jakou offbaterku?

Příspěvek od Kosťa Kostič » Út 10.03.2020, 0:41

Co použít autobaterii s technologií EFB - vysoce zaplavená AGM baterie? Dávají se do aut se stopstartem a inteligentním dobíjením. Co jsem koukal, zvládnou slušné náklony bez vlivu na funkci, díky většímu množství elektrolytu i nějakou dobu vydrží bez dolívání. Hlavní výhodou je jejich typická vlastnost dobře zvládat a přežívat hluboké vybíjení a nabíjení velkými proudy. Pravda, cenově taky nejsou nejlevnější, ale zvládají opravdu brutální provozní podmínky. Vždyť už jen to rádobyinteligentní dobíjení je samo o sobě kurvítko všech kurvítek. Na druhou stranu, jak jsem tady četl předchozí příspěvky, zaznělo tu, že někdo preventivně "nabíjí" baterku když auto delší dobu stojí. Bacha na to. Proto doporučuji provádět v mezidobí, kdy je auto neprovozováno, pouze udržovací (trvalé) dobíjení malým proudem, například malým adaptérem s horní hranicí svorkového napětí 13,5 - 13,8 V. Adaptér musí být zkratuvzdorný, aby působil jako měkký zdroj (UI nabíječka) a jeho proud stačí v rozmezí 1 - 5 A. Po dosažení svorkových 13,5-13,8 V začne klesat proud až začne vyrovnávat úroveň samovybíjení a klidové spotřeby vozu. Pak stačí jednou před sezónou provést skutečné nabíjení, nikoli jen dobíjení. Rozdíl mezi dobíjením a nabíjením asi nemusím vysvětlovat. Problémem současných "chytrých nabíječek" je maximální svorkové napětí na úrovni 14,5 - 14,8V. Touto napěťovou hladinou teprve končí druhá fáze nabíjení a je potřeba nabíjení dokončit i třetí fází, při které je svorkové napětí plně nabité a desufátované olověné autobaterie se zaplavenými elektrodami 16,5 - 16,8 V. Této úrovně svorkového napětí již nelze dosáhnout normálním průběhem proudu, protože by se baterie zničila tepelně a vyvřením všeho elektrolytu. Probíhaly výzkumy různých týmů s frekvencemi v řádech až desítek kHz, ale vždy rozhodoval stav elektrod testovaných baterií a výsledky tak byly hodně rozdílné. Někdy se nestalo nic, někdy se baterka opravdu zregenerovala, někdy ale odešla na recyklaci. Věnoval jsem se tomu poměrně hodně i sám a kámoš ještě před pár léty provozoval šrotiště, kde jsem u něj s baterkami zkoušel kde co. Nakonec se mi nejvíc osvědčila jednoduchá nabíječka s tepavým proudem, kdy v rytmu 0,5 - 3 Hz prala konstantní impulzy až do požadovaného svorkového napětí. V poslední době se věnuji renovaci "vadných" baterií z aut s inteligentním dobíjením, kdy po dvou třech letech nepředstavitelného týrání jsou jednotlivé články tak rozdílně nabité, až to diagnostika začne hlásit jako chybu akumulátoru, kterým už nelze ani startovat, ani ho standardní chytrou nabíječkou nabít. Ale to už je na jiný téma.



Avatar uživatele

Autor tématu
Chorche
Site Admin
Příspěvky: 38609
Registrován: Stř 22.12.2004, 11:09
Místo/Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Jakou offbaterku?

Příspěvek od Chorche » Út 10.03.2020, 11:17

a kolik cyklů dá ta efb?


Gdo chce psa jíst, hůlky si vždy najde...

Odpovědět