Slavnostní vyhlášení mistrů ČR v OFFROAD TRIALu roku 2017 (17.-.18.11.) |

Silvestrovská OFFlava + EXPEDICE po Vysočině 2017/2018 (29.12.-1.1.) |

Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

pomoc,hilfe,pomošč,elektrika!!!

Nifkaři sou předefším myslifci :-)
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Avatar uživatele

pajasti
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 77
Registrován: So 01.06.2013, 17:50
Témata: 0
Auto: Lada Niva
Místo/Bydliště: Západ
Stav: Offline

Re: pomoc,hilfe,pomošč,elektrika!!!

Příspěvekod pajasti » Čt 19.09.2013, 20:02

Aspoň že to dobíjí,foto hodím zítra,taky jsem na to čučel jak husa do flašky... :roll:
Lada Niva 1.7 1996 - karbec
Subaru Legacy 2.5

Avatar uživatele

Raduz
Diskuzní Guru
Příspěvky: 252
Registrován: Út 07.06.2011, 23:29
Témata: 0
Stav: Offline

Re: pomoc,hilfe,pomošč,elektrika!!!

Příspěvekod Raduz » Čt 19.09.2013, 21:25

Jasne, to vypada ze to tunil nekdo pred tebou. Nebo je dieslova?

Mozna by sis mohl do podpisu dat typ a rok vyroby, aby clovek vedel s cim ma tu cest...

Avatar uživatele

pajasti
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 77
Registrován: So 01.06.2013, 17:50
Témata: 0
Auto: Lada Niva
Místo/Bydliště: Západ
Stav: Offline

Re: pomoc,hilfe,pomošč,elektrika!!!

Příspěvekod pajasti » Čt 19.09.2013, 22:11

Ta elektrika je dojebaná hrozně,ale tohle vypadá origo... Je to 96 r.v. 1.7i,jednobod ale předělaná na karbec.Původní majitel Český telekom :twisted: Což leccos vysvětluje... :D
Lada Niva 1.7 1996 - karbec
Subaru Legacy 2.5

Avatar uživatele

pajasti
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 77
Registrován: So 01.06.2013, 17:50
Témata: 0
Auto: Lada Niva
Místo/Bydliště: Západ
Stav: Offline

Re: pomoc,hilfe,pomošč,elektrika!!!

Příspěvekod pajasti » Pá 20.09.2013, 17:38

Tak tady je slíbené foto...
Přílohy
přístroje.JPG
přístroje (2).JPG
přístroje (3).JPG
Lada Niva 1.7 1996 - karbec
Subaru Legacy 2.5


Lubomir76
nováček
Příspěvky: 13
Registrován: Po 06.06.2011, 23:11
Témata: 1
Auto: Lada 4x4 (Niva r.v.2011)
Místo/Bydliště: Orlová
Stav: Offline

Re: pomoc,hilfe,pomošč,elektrika!!!

Příspěvekod Lubomir76 » Po 14.12.2015, 10:32

Ahoj všem. Taky mám problém, ale s Niváckou přístrojovkou VDO (r.v.2011, 2x LCD displej). Zhruba půl roku od novoty mi začaly za jízdy občas (tak 2x do roka, zima a léto) padat všechny budíky (na několik sekund, pak to zase naskočilo). Pokud ne, pak stačilo odpojit mínus od baterie, zapojit a zapnout zapalování. Pak zas vše fungovalo normálně. Naposled se mi ale palubka zasekla před 14ti dny a budíky ukazují stále poslední údaje (otáčky, rychlost, teplota oleje i palivo), Ty dva displeje (počítadlo km, hodiny, voltmetr) neukazují nic. Jednou to za jízdy tak na 2 sekundy naskočilo a opět se zaseklo. Počítadlo km občas ukazuje na chvíli vše, co umí zobrazit. Odpojení baterie nepomáhá, max. jen zmizí ty "osmičky" z dispeje.

Přístrojovku jsem několikrát vyndal, kontakty vyčistil, žárovičky fungují, podle chiptuneru (odkaz z 1. stránky) jsem vyčistil všechny kostry, co jsem našel, ale nepomohlo to.
Na přístrojovce tedy fungují všechny kontrolky, včetně kontrolky dobíjení a podsvícení. Auto normálně startuje, svítí, jezdí, stírá, troubí i dobíjí. Voltmetrem jsem zkoušel některé konektory do palubovky (+-)- jestli jde do palubky napětí - a jde (i k palivoměru).
V autě mám i externí palubní počítač. Ten bere signály a mínus z OBD zásuvky a některé i z přístrojovky (napětí palivoměru, 12V na klíčku zapalování, osvětlení palubky (pro kontrolu zapnutých světel). Palubní počítač funguje normálně. Ukazuje tedy přesnou rychlost, otáčky, teplotu motoru, množství paliva, napětí v síti atd. Prostě vše (některá data bere přímo z přístrojovky (např.ten palivoměr). Jezdíme tedy zatím podle něj. Umí to i diagnostiku s popisem chyby - ta ukazuje 0 chyb.

Proto mám neblahé podezření, že problém bude sice v kontaktu "mínus" nebo ve "špatném kontaktu" či studeném spoji (závada se opakovala x krát chvilkově, hl. zima a léto), ale ne na kabelech, ale přímo někde v přístrojovce. Ta vypadá navenek i zezadu normálně, otevírat se ji úplně ale neodvažuji.
Napadlo mne tedy poslední řešení - přehodit přístrojovku VDO z jiné Nivy - to by bylo hned jasno, zda je v háji ta přístrojovka. Ale neznám nikoho, kdo má v okolí toto auto, r.v. 2011 a mladší (palubovka VDO s displeji) a byl by ochotný to zkusit přehodit. Je-li tady na fóru někdo takový z okolí OV, Karviná, Opava, FM, nebo někdo s nápadem, kde ještě hledat špatnou zem, budu moc vděčný.
Pro přesnost, očistil jsem tato uzemění: 2x pod kapotou (zem u baterie, zem u nádobky s brzdovkou), v kabině pak zem na řídící jednotce (hnědý kabel), zem u pojistek (levý šroub), na šroubu pod volantem (černý kabel), vpravo za přístrojovou deskou (2 černé kabely). Předpokládám, že uzemění nikde u motoru to nebude (to jsem teda nenašel). Trocha koroze byla jen u země za nádobkou brzdovky. S autem nebrodím, jezdí vesměs po asfaltu a maximálně po gruntovkách.
Předem děkuji za nápady.
Luboš

Avatar uživatele

Frankie
Staroffrouďák
Příspěvky: 16172
Registrován: Út 26.07.2005, 23:45
Témata: 340
Auto: nepotřebuju auto, to má každej co má do prdele díru
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: pomoc,hilfe,pomošč,elektrika!!!

Příspěvekod Frankie » Po 14.12.2015, 17:39

Niva a elektrika je to je věčnej problém. nejčastěji vyoxidovaná pojistková skříňka.
Rozebrat úplně celou elektriku, každej konektor vyčistit a všechny konektory naplnit elektrikářskou vazelínou.
Pojistkovou skříňku vyměnit za jinou s větší odolností proti vodě a vlhku, nebo pracně tu stávající zatěsnit, ale stejně bude dělat problémy.
Fuck all, it is better to live


Lubomir76
nováček
Příspěvky: 13
Registrován: Po 06.06.2011, 23:11
Témata: 1
Auto: Lada 4x4 (Niva r.v.2011)
Místo/Bydliště: Orlová
Stav: Offline

Re: pomoc,hilfe,pomošč,elektrika!!!

Příspěvekod Lubomir76 » Út 05.01.2016, 13:31

Nestraš, Frankie, zas tak hrozné to není, ikdyž máš trochu pravdu. U mne je elektrika jako nová, a to byl ten problém - kvalita zapojení elektroinstalace někdy odpovídá tzv. "subotnikům". Elektrikářskou vazelínou ale nešetřili nikde, tak jsem byl jako prase.
Přístrojovka už zase funguje (té naštěstí nebylo nic). Problém byl v šedém konektoru za palubní deskou, ze kterého vedou dál kabely do bílého konektoru v přístrojovce. Šedý konektor jsem vyčistil, nesmyslně překroucené kabely narovnal, vše zapojil, zapnul zapalování a hle - vše funguje.
Špatný kontakt jsem měl hned od novoty i u ventilátoru topení (ten se v zatáčkách samovolně vypínal), ale to opravili hned v rámci záruky - tam se to projevovalo vždy, tak nebylo co řešit.
Od Vánoc už jezdíme zase s budíkama, takže je to snad definitivně ok.


Vrátit se na “Lada”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host